بانی ساخت 100 مدرسه در سیستان و بلوچستان تجلیل شد


بانی ساخت 100 مدرسه در سیستان و بلوچستان تجلیل شد

تهران- ایرنا- آئین تجلیل و رونمایی از کتاب خیر مدرسه ساز «زهرا گیتی نژاد» بانی ساخت 100 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

محمد رضا واعظ مهدوی مدیر انجمن هاسب(همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل و رو نمایی از کتاب خیر مدرسه ساز زهراگیتی نژاد اظهار داشت: این این بانوی خیر و نیکوکارتاکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان احداث کرده است، از این رو عزم، اراده و خروش خانم گیتی نژاد را می توان تحرک بخش مجموعه خیرین منطقه سیستان و بلوچستان دانست.
وی با بیان اینکه حضور گیتی نژاد آثار مثبتی را در سیستان و بلوچستان بر جای گذاشته است، به سابقه کاری خود بعنوان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: براین اساس می توانم بگویم سرانه آموزشی در این استان کمتر از نصف میانگین کشوری است، بنابراین ساخت مدرسه در این استان بسیار ارجمند است.
واعظ مهدوی ادامه داد: مجموعه اشخاص بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان بالغ بر ۱۴۰ هزار است، در سال های گذشته تنها سالی ۳۰ میلیون تومان برای سیستان و بلوچستان تزریق می شد اما امروز با یاری جامعه خیرین در جهت رفع تفاوت ها تلاش شده است.
وی خاطر نشان کرد: با یاری وزرای آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی مدارس ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبارات برای استان سیستان و بلوچستان نقد شده است.
مدیر انجمن هاسب(همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) افزود: همچنین امسال ۱۷۰ میلیارد تومان ردیف طرح ایجاد برای استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت. ضمن اینکه خیرین ساخت ۲۰۰ مدرسه در این استان را تقبل کردند.
وی یادآور شد: هرچند که همزمان مدیریت استانی هم برای جبران عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان وارد میدان شده است، اما عمق نیاز بیش از این حرف هاست و همه این اقدامات بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمبودها را جبران کرده است.
واعظ مهدوی عنوان کرد: با وجود ساخت ۵۰۰ مدرسه توسط خیرین و دولت بازهم در سیستان و بلوچستان ۱۵ درصد کمبود را پوشش می دهد.
وی یادآورشد: از خیرین تقاضا می کنم که در مقابل جهان اسلام و کشورمان احساس مسوولیت کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجلاسیه شهدای روحانی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود