800 حامی ایتام در خمین جذب شد


800 حامی ایتام در خمین جذب شد

خمین - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: 800 حامی ایتام و فرزندان محسنین از آغاز پویش «من کودکان سرزمینم را دوست دارم» تا کنون دراین شهرستان جذب شدند.

«جواد داودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جذب ۲ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در خمین هدفگذاری شده و این تعداد حامی برای حمایت مادی و معنوی از ۷۰۰ کودک و نوجوان یتیم و محسنین پیش‌بینی شده است.
وی اظهار داشت: جذب یک میلیون حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در قالب طرح «من کودکان سرزمینم را دوست دارم» از آذر پارسال آغاز شده و تا برنامه پنج ساله ششم در راهبردهای تکلیفی این نهاد حمایتی ادامه دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین ادامه داد: افزایش مشارکت مردمی در راستای اجرای طرح‌های کمک به نیازمندان در دستور کار است و برای رسیدن به این هدف چهار سرفصل شامل کارمندان، هرکلاس درس یک حامی، مشترکان صندوق صدقات و حامیان فعال و نیمه فعال انجام می‌شود.
داودی یادآور شد: افراد نیکوکاری که علاقه‌مند به شرکت در این طرح ملی هستند می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ هزار ریال در هر ماه، حامی یک کودک نیازمند شوند.
وی گفت: این طرح به‌گونه‌ای است که کمک‌ها به‌طور مستقیم درحساب کودک نیازمند واریز شده و مدت حمایت نیز به اختیار شخص کمک‌دهنده است.
رئیس کمیته اماد امام خمینی (ره) خمین با اشاره به اینکه هر یتیم چهار یا پنج حامی دارد، اضافه کرد:ک ودکان در طرح محسنین شرایط مناسبی از نظر داشتن حامی ندارند که مستلزم کار فرهنگی برای جلب خیر است.
داودی عنوان کرد: درطرح محسنین کودکان نیازمندی که پدرشان زندانی، متواری، جدا شده از همسر و یا معتاد هستند زیر پوشش قرار می‌گیرند و ۲ هزار و ۲۶۶حامی شامل یک‌هزار و ۴۱۴ نفر در قالب اکرام ایتام و ۸۵۲ نفر در قالب طرح محسنین( فرزندان خانواده‌های بدسرپرست) حمایت از کودکان و نوجوانان نیازمند را در این شهرستان بر عهده دارند.
خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد پنج هزار و ۱۰۱ خانوار مستمری بگیر با ۹ هزار و ۶۴۲ نفر تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند