ادامه فعالیت امواج بارشی تا پایان هفته در آذربایجان‌غربی


ادامه فعالیت امواج بارشی تا پایان هفته در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت امواج بارشی تا روز پنجشنبه در نقاط شمالی و مرکزی استان ادامه می ‌یابد که موجب بارش در مناطقی از استان نیز خواهد شد.

یاسر اشتاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فعالیت امواج ناپایدار در استان تا اواخر هفته جاری هوای مناطق شمالی و مرکزی استان در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب رگباری خواهد بود.

وی بیان کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت‌هایی است که باید رعایت شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و قرار نگرفتن در کنار مسیل‌ها افزود: تا خروج سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی ‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد طی روزهای آتی در استان دور از انتظار نیست و لازم است شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بخش انزل ارومیه با ۳.۶ میلیمتر بارندگی بیشترین بارش‌های رگباری را به خود اختصاص داد و در سایر نقاط شهر ارومیه و شهرستان‌های شمالی نیز بارندگی گزارش شد.

اشتاد بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بوکان با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود و تکاب با ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان لقب گرفت و دمای مرکز استان نیز ۳۰ درجه سانتی‌گراد بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صید ماهی از دریاچه سد مهاباد آغاز شد