خبرهای کوتاه استان بوشهر


خبرهای کوتاه استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز یکشنبه اخباری در زمینه‌های مختلف از سراسر این استان تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

بانوی طلبه بوشهری مهریه‌اش را به حوزه علمیه وقف کرد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: بانوی طلبه نیکوکار بوشهری مهریه خود شامل یک باب مغازه را به حوزه علمیه خواهران این استان وقف کرد.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در این ارتباط اظهار داشت: این مغازه واقع در یکی از مجتمع‌های تجاری دلوار از توابع شهرستان تنگستان توسط خانم حسینی کیا و همسرشان اهدا و سند آن نیز منتقل شده‌است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲ هزار طلبه خواهر در استان بوشهر یکهزار و ۳۰۰ نفر مشغول به تحصیل بوده و ۷۰۰ نفر فارغ‌التحصیل هستند.

سرکرده باند سرقت سیم برق در دشتستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سرکرده باند سرقت سیم و کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شهرستان دشتستان دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان دشتستان، تحقیقات و بررسی‌های لازم از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسائی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

وی بیان کرد: در نتیجه تحقیقات میدانی انجام شده و بررسی اظهارات مالباختگان، عامل اصلی و سردسته باند شناسائی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

واعظی ادامه داد: متهم در بازجوئی‌های انجام شده و در مواجهه با شواهد و قرائن ارائه شده از سوی ماموران پلیس آگاهی به ارتکاب ۱۲ فقره سرقت سیم برق با کمک همدستانش اعتراف کرد.

وی افزود: همدستان متهم نیز شناسایی و بزودی دستگیر خواهند شد.

واعظی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده افراد و وسایل نقلیه مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق در گناوه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: ۲ دستگاه خودرو سواری حامل انواع لوازم آشپزخانه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ حسین احمدی اظهار داشت: در پی اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز در گناوه، ماموران انتظامی حین گشت زنی در جاده‌های این شهرستان به ۲ دستگاه خودرو سواری به احتمال حمل کالای قاچاق مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از خودروها انواع لوازم خانگی شامل دستگاه اسنک ساز، چرخ گوشت، بخار شور، توستر، قهوه ساز، آبمیوه گیری، کارتن سرویس چاقو و تلویزیون که همگی فاقد مدارک گمرکی است، کشف شد.

احمدی ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۲ میلیارد ۵۳۰ میلیون ریال برآورد شده‌است.

وی افزود: در این ارتباط ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

موتورسیکلت قاچاق در دیلم کشف شد

فرمانده انتظامی دیلم گفت: یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی سی به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم بویژه جرائم خشن، برخورد با موتورسواران متخلف و موتورسیکلت‌های غیر مجاز قاچاق در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: با تلاش ماموران ایستگاه بازرسی شهید " موسوی" یک دستگاه موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی قاچاق که قصد تردد از مسیر دیلم به خوزستان داشت را شناسایی و توقیف کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند گفت: در این ارتباط یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

همایش مجازی با ماسک لبخند بزن بوشهر برگزار می‌شود

همایش مجازی صدها هزار نفری با ماسک لبخند بزن بوشهر یکشنبه‌شب برگزار خواهد شد که از کانال‌های مختلف شبکه مجازی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: همایش مجازی با ماسک لبخند بزن بوشهر یکشنبه شب به منظور ترویج و فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

اسماعیل کاظمی اضافه کرد: این همایش مجازی با حضور مقامات و چهره‌های فرهنگی و هنری و ورزشی و حوزه سلامت استان بوشهر و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع روز یکشنبه ۲۲ تیرماه سال جاری ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش به صورت زنده در برنامه شو نشینی سیمای بوشهر و شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) پخش خواهد شد.

کاظمی بیان کرد: این همایش از طریق صفحه‌های پربازدید اینستاگرام استان بوشهر نیز پخش می‌شود.

شیوه نامه جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها به بوشهر ابلاغ شد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: شیوه‌نامه هفتمین جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به این استان ابلاغ شد.

فاطمه دهقانی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه به علت شیوع ویروس کرونا، ارسال طرح‌ها از طریق سامانه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و در صورت استمرار محدودیت‌های تردد، جلسات ملی دفاع از طرح‌ها و ارزیابی نهایی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
وی افزود: دهیاران علاقمند به شرکت در این جشنواره تا نیمه اول مرداد برای ارسال طرح‌های موفق پیشنهادی در چارچوب محورهای فوق و در قالب اعلامی در شیوه نامه به دفتر امور روستایی و شوراها فرصت دارند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: در این جشنواره که برای هفتمین سال پیاپی در سطح ملی برگزار می‌شود فعالیت‌ها و مجموعه عملکرد دهیاری‌ها در اجرای طرح‌ها در دو محور کارآفرینی، منابع درآمدی پایدار و جهش تولید در روستاها و عمران و خدمات روستایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
دهقانی ادامه داد: از اهداف برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوامع روستایی، رونق تولیدات روستایی و تحقق شعار راهبردی جهش تولید، تحقق اصل خودکفایی در دهیاری‌ها، شناسایی و معرفی تجارب موفق و تعمیم آن به سایر دهیاری‌ها، تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در مدیریت محلی و توانمندسازی و ارتقای ظرفیت‌های مدیریت محلی است.
وی یادآوری کرد: در سال گذشته از بین ۱۵ طرح راه یافته به مرحله استانی ۶ طرح امتیاز لازم برای راهیابی به جشنواره ملی را کسب کرد که در داوری یک طرح به عنوان طرح برتر ملی انتخاب و از چهار طرح دیگر توسط ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تقدیر شد.

۶۶ کودک مبتلا به تنبلی چشم در گناوه شناسایی شدند

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: در طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال این شهرستان در سال گذشته از مجموع ۳۷۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی ۶۶ نفر به تنبلی چشم مبتلا و شناسایی شدند.

زهره گره روز یکشنبه در این ارتباط افزود: پارسال در طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال توسط بهزیستی این شهرستان سه هزار و ۱۰۰ کودک غربالگری شدند که ۳۷۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی بودند و به اپتومتریست ارجاع داده شدند.

وی بیان کرد: برنامه بینایی‌سنجی که هرساله از آبان شروع و در طول سال اجرا می‌شد، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.
گره افزود: در سال‌های گذشته سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال توسط E- CHART و در محل‌های بیشتری از شهرستان اعم از مهدهای کودک، مراکز بهداشت و پایگاه‌های سنجش بینایی بهزیستی انجام می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا سنجش توسط دستگاه‌های مخصوص تنها در یک مکان انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه تنبلی چشم به‌موقع و در سنین زیر ۶ سال تشخیص داده شود به راحتی قابل‌درمان است و باید همه ساله سنجش بینایی کنند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: اگر کودکی در سن ۳ سالگی موردسنجش قرارگرفته در سن چهارسالگی نیز باید تکرار شود زیرا ممکن است اختلالات بعد از سنجش اولیه بروز و ظهور کند.
وی یادآورشد: مکان اجرای طرح غربالگری بینایی سنجی امسال در پایگاه ثابت اداره بهزیستی واقع در خیابان شهید بهشتی پیش بینی شده که در شنبه هر هفته در دو نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصر از ساعت ۱۷ الی ۲۰ خدمات رسانی می کند.

پایگاه سنجش سلامت نوآموزان گناوه افتتاح شد

پایگاه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در گناوه روز یکشنبه باحضور مسئولان در آموزشگاه استثنایی ارم این شهرستان افتتاح شد.

فرماندار گناوه در این آیین گفت: سنجش نوآموزان با توجه به شرایط کرونایی با همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

غلامرضا مهرجو افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نوبت دهی هیچ‌گونه ازدحام و تجمعی به وجود نمی‌آید و خانواده‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا گناوه بیان کرد: راه اندازی این مرکز با زحمات و تلاش‌های مدیر آموزش و پرورش، کادر آموزشی و اداری قابل تحسین است است.
مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: این پایگاه به منظور جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی کشور ازطریق تشخیص بموقع مشکلات موجود مشمولین طرح و باهدف پیشگیری از بروز و تجدید بیماری‌های، کمک به بهبود کیفی آموزش، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان راه اندازی شده است.
اسکندر احمدی افزود: این پایگاه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ۲۲ تیرماه تا پایان مردادماه فعالیت خواهد کرد و در مجموع ۱۲۰۰ نفر از نو آموزان باید در این پایگاه مورد سنجش قرار گیرند.
وی اظهار داشت: با توجه به وجود کرونا حساسیت ویژه‌ای در انجام سنجش با رعایت فاصله اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مستمر انجام می‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۰ هزار دانش آموز دارد.

اختصاص 14میلیارد تومان به ورزش دشتستان

فرماندار دشتستان گفت : مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به ورزش این شهرستان اختصاص یافت.

فتح الله نوروزی روز یکشنبه در بازدید از پروژه های ورزشی دشتستان افزود : اختصاص این رقم باعث تحول در ایجاد زیرساخت های ورزشی شهرستان دشتستان خواهد شد.

وی یادآورشد : در حال حاضر هفت پروژه ورزشی با اعتبار ۹ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان در حال اجراست که مهمترین این پروژه ها اجرای سالن ورزشی رزمی کاران شهرستان و پنج زمین چمن مصنوعی ورزشی و پیست تارتار دومیدانی مجموعه تختی برازجان است.

نوروزی بر تسریع و فعال کردن بیشتر پروژه سالن ورزشی رزمی کاران در شهر برازجان تاکید داشت.

وی همچنین بر اختصاص اعتبار لازم جهت تسریع در پروژه پیست دومیدانی تاتار قول مساعد داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها