پرداخت کمک هزینه 6 میلیونی برای کاشت حلزون شنوایی در همدان


پرداخت کمک هزینه 6 میلیونی برای کاشت حلزون شنوایی در همدان

جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان از پرداخت کمک هزینه شش میلیون تومانی برای کاشت حلزون شنوایی و توانمندسازی کودکان ناشنوا خبر داد و گفت: سال گذشته 20 فرد ناشنوا تحت عمل جراحی ناشی از کاشت حلزون قرار گرفتند.

سیاوش رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی یکی از خدماتی که توسط سازمان بهزیستی به افراد ناشنوا ارائه می شود، اظهار کرد: معلولیت شنوایی بر مهارت های دیگر فرد اثرگذار است و هرچه زودتر اختلالات شنوایی شناسایی و مداخله بهنگام صورت گیرد، مهارت های فردی و رشد ذهنی فرد بهتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ فرد ناشنوا تحت عمل جراحی ناشی از کشت حلزون قرار گرفتند، افزود: در استان همدان هیچ ناشنوا و کم شنوایی در صف کاشت حلزون نیست و تعدادی از این افراد نیز درحال انجام مراحل لازم برای انجام عمل کاشت حلزون در سال جاری هستند.

رهبر با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ مورد نیز تعمیرات کاشت حلزون انجام شده است، اضافه کرد: اولویت کاشت حلزون با کودکان و دانش آموزان است و بعد از انجام این عمل فرآیند درمان و توانمندسازی کودک ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عمل کاشت حلزون در بیمارستان بعثت همدان انجام می گیرد، اعلام کرد: شش میلیون تومان کمک هزینه برای کاشت حلزون و توانمندسازی کودکان ناشنوا توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه طی چندین سال اخیر سازمان بهزیستی غربالگری کودکان در ماه نخست تولد را در دستور کار قرار داده است، گفت: ۳۱۳ سمعک و ۴۱۵۳ مورد باتری سمعک نیز برای افراد ناشنوا و کم شنوای تحت پوشش بهزیستی همدان خریداری و بین این افراد توزیع شده است.

جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان در پایان بیان کرد: بیماران قبل از عمل جراحی کاشت باید در دوره های آموزشو و بازتوانی شرکت کنند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کلنگ‌زنی یک هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در همدان