فرماندار اردستان: برخورد قاطع در انتظار متصرفان زمین‌های ملی است


فرماندار اردستان: برخورد قاطع در انتظار متصرفان زمین‌های ملی است

کاشان- ایرنا- فرماندار اردستان با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان گفت: برخورد با متصرفان زمین‌های ملی به جد و با قاطعیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران تصریح کرد: برای برخورد با متجاوزان به زمین‌های ملی تابع هیچ هیجان و جوی نیستیم و موضوع مورد تاکید سران سه قوه است.

وی افزود: عده‌ای بدنبال منافع شخصی خود هستند و پشت کشاورزان پنهان می‌شوند که تاثیری در کار ما ندارد و کسانی که نسبت به ساخت ویلا اقدام کردند و بدنبال تفریح و کارهای دیگر هستند، به دادگاه معرفی خواهند شد.

فرماندار اردستان بیان کرد: جهاد کشاورزی مامور تهیه شناسنامه این گونه زمین‌هاست که در چند روز آینده با تشکیل نشستی به این مساله رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر شهرداری‌ها هم مسوول دریافت عوارض ساخت و ساز در محدوده شهرها هستند که در این زمینه باید مسوولیت خود را انجام دهند اما در بخش‌ها نیز بخشداران مسوولیت تغییر کاربری را بر عهده دارند که در حال حاضر جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده است.

تاملی با اشاره به موضوع اجرای تقسیمات جدید مرزی در شهرستان اردستان مصوبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ نیز گفت: تنها مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه هیات وزیران‌ است و هرچه دولت ابلاغ کند، برای ما لازم الاجراست.

وی اظهار داشت: این مصوبه البته اشکال‌هایی در حوزه قانونی، اجتماعی و سیاسی داشت که‌ قرار شد نقشه کارشناسی بر اساس قانون، منفعت عمومی، ایجاد رضایت‌مندی بیشتر مردم و بهره‌مندی از خدمات تهیه شود که در حال تکمیل است و هفته جاری به استانداری فرستاده می‌شود پس از آن کسب تکلیف می‌شود که آیا قانون ابلاغی، اجرایی شود اما در این زمینه موضوع‌های جانبی تاثیرگذار نخواهد بود.

فرماندار اردستان در باره تغییر مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی اردستان تصریح کرد: تغییرات فرایند پایدار خواهد بود و هر زمان به یک نقطه برسیم که مدیری نتواند به وظیفه خود عمل کند و نیروی بهتری وجود داشته باشد، تغییر صورت می‌گیرد و در حال حاضر حدود ۱۰ دستگاه در برنامه تغییر فرمانداری هستند که در روزهای پیش‌رو جابه‌جایی خواهند داشت.

تاملی اضافه کرد: به عنوان فرماندار یکسری مطالبه از اداره‌ها در حوزه‌های مختلف داریم که معاونت‌ها و کارشناسان فرمانداری باید نظر بدهند که کارها خوب پیش رفته و رضایت‌مندی مردم فراهم شده است یا خیر و بر این اساس تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در باره وضعیت اشتغال نیز اظهار داشت: ترکیب سهامداران کارخانه موتورسیکلت تغییر کرد و تولید آغاز شد و فرمانداری از سرمایه‌گذار حمایت می‌کند اما در اختلاف‌ها پیرو قانون است.

فرماندار اردستان افزود: کارخانه فاستونی پس از چند سال تعطیلی با سرمایه‌گذار جدید فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد که تا شهریور حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر کارگر جذب خواهد کرد و مطالبات کارگران هم باید از سرمایه‌گذار پیشین پیگیری شود.

وی در باره راه‌اندازی کارخانه فولاد ساوجی پس از حدود ۱۵ سال از آغاز عملیات ساخت آن نیز اظهار داشت: از نظر ما این سرمایه‌گذار تمایلی برای ایجاد کارخانه ندارد و از این رو بانک صنعت و معدن، منابع آب، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع ورود پیدا کنند، در غیر این صورت، مجوزها لغو و تسهیلات پس گرفته خواهد شد.

تاملی به دیدار خود با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: برای گرفتن اعتبار بافت تاریخی شهرهای اردستان، زواره و مهاباد، تجهیز و تامین نیروی انسانی اداره میراث فرهنگی، تکمیل و مرمت خانه تاریخی حکیم و تبدیل آن به اداره میراث فرهنگی و استقرار پایگاه بافت مهاباد، نامه‌نگاری صورت گرفته بود که در این دیدار دستور مساعد صادر شد.

وی به فرسوده بودن ۲۰ واحد آموزشی در اردستان نیز اشاره کرد و گفت: در نشست با معاون نوسازی مدارس کشور موافقت شد که اگر نیکوکاران ورود پیدا کنند و ۵۰ درصد هزینه ساخت هر واحد آموزشی را بر عهده بگیرند، ۵۰ درصد دیگر را آنها پرداخت کنند و مدرسه هم به نام فرد نیکوکار شود که امیدواریم نیکوکاران به برکت این ماه ساخت پنج مدرسه را برعهده بگیرند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: موضوع تکمیل ساختمان پژوهشرای گلخنی زواره نیز در این نشست مطرح و قول داده شد تا آبان، تکمیل و مدرسه شهرابی زواره هم تجهیز شود.

وی بیان کرد: دستور تامین اعتبار پرداخت دیون مدرسه زینب بیگم و مدرسه‌های مسکن مهر اردستان هم‌ صادر شده و تجهیزات هنرستان فنی و حرفه‌ای و لوازم کمک آموزشی و آزمایشگاهی مدرسه‌های اردستان هم تامین خواهد شد.

تاملی در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: معیشت و اقتصاد مردم بسیار مهم است و نمی‌توان همه کارها را محدود کرد اما باید کرونا را جدی گرفت و با استفاده از ماسک، دوری از تجمع و شست و شوی دست‌ها، زنجیره انتقال را شکست؛ مردم باید به این تکامل فکری رسیده باشند که با انجام این کار ساده با چنین ویروسی مبارزه کنند.

به گفته وی، بیشتر دستگاه‌ها هم اکنون با ۵۰ درصد چارت سارمانی خود مشغول خدمت هستند و توان بازرسی شهرستان خیلی محدود است اما حوزه سیاسی بحث نظارت و بازرسی را به جد در دستور کار دارد و مردم نیز باید همکاری کنند تا خدمات‌رسانی بهتر انجام شود.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال