حوزه علمیه قزوین دارای پیشینه تاریخی است


حوزه علمیه قزوین دارای پیشینه تاریخی است

قزوین - ایرنا - آثار تاریخی و علمای مطرح حوزه علمیه قزوین در گذشته بیانگر آن است که این مکان دارای تاریخ و پیشینه قوی در کشور بوده اما متاسفانه امروز با گذشته خود فاصله دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا روز دوشنبه در دیدار با لطف‌الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: باید یک کانال ارتباطی بین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و حوزه علمیه ایجاد شود تا علاوه بر نشست آنان با اساتید و طلاب به صورت دوره‌ای، به صورت فصلی یا هر ۶ ماه یک مرتبه در نشست‌هایی نقطه نظرات همدیگر در آن مطرح شود.
وی، رعایت اخلاق و شایسته سالاری را در بحث‌های سیاسی مهم دانست و تصریح کرد: در مساییل سیاسی، شایسته سالاری و رعایت اخلاق را در نظر بگیریم اما باید پذیرفت امروز حوزه علمیه از نظر زیرساخت و به لحاظ کمی و کیفی در کشور جایگاه مناسبی ندارد و از این رو باید توجه جدی به این موضوع صورت گیرد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا، از مزایای نسبی که در قزوین وجود دارد باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا جایی که حوزه علمیه قزوین را با یک برنامه‌ریزی دقیق و در مدت پنج سال آینده بتوان به یک مرکز درخشان مبدل کرد.
مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مدارس علمیه با توجه به توسعه قزوین متاسفانه در مناطق جدید ساخته نشده و این موضوع می‌تواند آسیب‌زا باشد، یادآور شد: با کمک خیران و حمایت مسوولان استانی در شمال شهر قزوین مدارس علمیه جدیدی را می توان تاسیس کرد تا به رفع این معضل پایان داد و انجام این مهم می‌تواند در افزایش کمی و کیفی برنامه‌های مدارس علمیه استان تأثیرگذار باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط