درآمد گمرکات استان کرمانشاه 27 درصد افزایش یافت


درآمد گمرکات استان کرمانشاه 27 درصد افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: درآمد گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماه سپری شده از سال جاری 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

«خلیل حیدری» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: گمرکات استان کرمانشاه در مدت یاد شده ۱۸۷ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۲ ریال درآمد داشته است که کسب این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به صادرات کالا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۷۰۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۷۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

به گفته او ۳۹۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۲۷ دلار با وزن یک میلیون و ۳۴ هزار و ۲۸۴ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش هفت درصد کاهش و از حیث وزن ۹ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، پنیر، رب گوجه فرنگی، روغن های سبک و فراورده‌های آن ، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، خربزه ، هندوانه، کاشی و سرامیک، کیسه پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده اما نه کندکاری شده و حکاکی شده، ماست و ظروف ملامین ذکر کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

حیدری اضافه کرد: در مجموع ۷۹۵ قلم کالای صادراتی در چهار ماه سپری شده از سال جاری از مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

او تصریح کرد که در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۹ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید