تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی


تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی

جام حذفی در مرحله نیمه نهایی دربی دیگری را به رقابت های دو تیم بزرگ پایتخت اضافه خواهد کرد. دیداری که...

جام حذفی فوتبال ایران باز هم یک دربی دیگر در خود خواهد داشت.

به گزارش طرفداری، طبق قرعه کشی مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی، یکی از دو دیدار این مرحله بین تیم های استقلال و پرسپولیس خواهد بود. به همین بهانه نگاهی می اندازیم که دربی هایی که این دو تیم بزرگ پایتخت در رقابت های جام حذفی با یکدیگر به انجام رساندند.

استقلال و پرسپولیس در تاریخ رقابت های خود، تاکنون سه بار در جام حذفی برابر یکدیگر قرار گرفتند. بازی هایی که دو بار با برد سرخ ها و یک بار با پیروزی آبی ها به پایان رسید.

اولین دربی حذفی؛ ضربات پنالتی پرسپولیس را به نیمه نهایی فرستاد

تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی دربی سی و یکم

این بازی، دربی شماره 31 بود. در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های حذفی دو تیم سرخابی به هم رسیدند. این بازی که نوزدهم اسفندماه سال 67 برگزار می شد، در نهایت پس از 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و تیم ها باید با ضربات پنالتی برنده این دیدار را تعیین می کردند و در این میان پرسپولیسی ها بودند که توانستند با برد بازی را به پایان برسانند.

در ضربات پنالتی پرسپولیسی ها توانستند هر چهار ضربه خود را به گل تبدیل کنند و در نهایت تیم پیروز نام بگیرند. مجتبی محرمی، محسن عاشوری، مرتضی کرمانی و رحیم یوسفی چهار پنالتی زن پرسپولیس بودند که ضربات خود را به گل تبدیل کردند.

در سوی دیگر اما استقلال تنها دو ضربه از چهار پنالتی خود را به گل تبدیل کردند و دو ضربه نیز توسط وحید قلیچ، دروازه بان سرخ پوشان مهار شد. جعفر مختاری فر و رضا حسن زاده دو بازیکنی بودند که ضربات خود را به گل تبدیل کردند اما در سوی دیگر محمدرضا شکورزاده و امیر قلعه نویی نیز بازیکنانی بودند که پنالتی ها خود را از دست دادند.

دومین دربی حذفی؛ قهرمانی پرسپولیسی ها در سال رویایی

تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی دربی چهل و هفتم

دومین دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، دربی شماره 47 بود. سرخ پوشان که در سال های پایانی دهه هفتاد به همراه علی پروین یک بار دیگر حضور در اوج فوتبال ایران را تجربه می کردند و حالا باید در دیدار پایانی جام حذفی باید برابر استقلالی ها حضور پیدا می کردند. دیداری که بر خلاف همیشه پیروزی در آن یکی از این دو تیم را قهرمان رقابت های حذفی می کرد. اتفاقی که تا آن زمان نیفتاده بود.

تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی پرسپولیس

پرسپولیسی ها که در رقابت های لیگ موفق شده بودند به یک تساوی و یک برد برسند، در بازی فینال نیز با برتری دو بر یک برابر استقلالی ها، به کار خود ادامه دادند تا در فصل فوتبالی 78-77 علاوه بر قهرمانی در لیگ، در جام حذفی نیز به قهرمانی رسیدند.

در این دیدار که در تاریخ بیستم تیرماه سال 78 برگزار می شد، مهدی هاشمی نسب و افشین پیروانی برای پرسپولیسی ها گلزنی کردند و در سوی دیگر نیز تنها گل استقلالی ها را سهراب بختیاری زاده به ثمر رساند.

سومین دربی حذفی؛ طوفان در وقت های اضافه

تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی دربی هفتاد و چهارم

این بازی نیز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بود. دیداری که پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در دو وقت پانزده دقیقه ای، این استقلالی ها بودند که توانستند سه بار دروازه پرسپولیس را باز کنند و این تیم را متحمل شکست سنگینی کنند.

این بازی که دربی شماره 74 بود، حاشیه هایی را هم به همراه داشت. این حواشی قبل و بعد از بازی به اعتراض پرسپولیسی ها نسبت به تاریخ برگزاری بازی بر می گردد. سرخ پوشان که چند مصدوم و محروم داشتند، از سازمان لیگ درخواست کرده بودند تا تاریخ برگزاری این بازی جا به جا شود چرا که آن ها با وجود محروم و مصدوم هایی که در لیست خود داشتند بازیکنان زیادی را برای این دیدار از دست داده بودند اما سازمان لیگ درخواست آنها را نپذیرفت تا این بازی برگزار شود.

تاریخچه دربی پایتخت در جام حذفی مجتبی جباری و آندو تیموریان

در نهایت دیدار دو تیم در روز هجدهم آذرماه برگزار شد و استقلالی ها توانستند با برتری در وقت های اضافه خود را به مرحله نیمه نهایی بازی های حذفی آن برسانند. دو گل از سه گل استقلالی ها را مجتبی جباری به ثمر رساند و آخرین گل این تیم را نیز اسماعیل شریفات وارد دروازه علیرضا حقیقی و پرسپولیس کرد.

چهارمین دربی حذفی؛ چهارم یا پنجم شهریور ماه 1399

پس از حدودا 9 سال این دو تیم یک بار دیگر در بازی های جام خذفی به یکدیگر برخورد می کنند. دیدار دو تیم در مرحله نیمه نهایی است و هرکدام از سرخابی ها بتوانند به برتری برسند، راهی فینال جام حذفی می شوند و در بازی پایانی نیز باید برابر تیم برنده دیدار تراکتور و نفت مسجد سلیمان به میدان بروند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان