کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی راه افتاد


تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش بیان کرد امسال سومین سال پیاپی هست که کاروان تجهیزات ورزشی همزمان با شروع مدارس راه اندازی می شود و امسال مواد بهداشتی و شوینده نیز به آن اضافه شده است.

کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی راه افتاد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش بیان کرد امسال سومین سال پیاپی هست که کاروان تجهیزات ورزشی همزمان با شروع مدارس راه اندازی می شود و امسال مواد بهداشتی و شوینده نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش مهر، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز کاروان‌های تجهیزات تربیت بدنی و بهداشتی در شهر تهران راه افتاد و فردا نیز همین کاروان برای شهرستان‌های استان تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش راه اندازی می‌شود، در توضیح بیشتر گفت: رشد و توسعه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزی در سند تحول آموزش و پرورش، سیاست‌های کلی نظام آموزش و پرورش و سیاست‌های کلی نظام مورد تاکیداست. سلامت جسمی و روانی بچه‌ها، ترویج بهداشت و سالم زیستن، تربیت نسل فعال از اهداف ماست.

وی ادامه داد: امسال سومین سال پیاپی هست که کاروان تجهیزات ورزشی همزمان با شروع مدارس راه اندازی می‌شود. در شهر تهران امروز این کاروان‌ها راهی شدند و فردا در شهرستان‌های استان تهران و در روزهای بعد هم در دیگر شهرهای کشور این کاروان‌ها به سمت مقصد که مدارس هستند می‌روند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش بیان کرد: این تجهیزات که امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور، مواد شوینده و بهداشتی نیز به آن اضافه شده است، یکی از شاخص‌های اصلی ما برای فعالیت‌های ورزشی است. از اعتباراتی که ستاد به استان‌ها ابلاغ می‌کند و همچنین اعتباراتی که استان‌ها به صورت مشارکتی تامین می‌کنند این تجهیزات تهیه می‌شود.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این تجهیزات از ستاد به استان‌ها ابلاغ شده است. اولویت ما هم ارسال تجهیزات به مناطق محروم و کمتر برخوردار است.

وی در ادامه درباره نحوه تدریس و ارزشیابی درس تربیت بدنی با توجه به شیوع کرونا نیز گفت: از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد که ورزش‌های جمعی و پربرخورد در مدارس ممنوع است. ما دستورالعملی را تهیه و ابلاغ کردیم که برای اجرا و ارزیابی این درس هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری پیش بینی کردیم. تاکیدمان روی حوزه‌های دانشی و آمادگی جسمانی و ورزش‌هایی مثل طناب زنی و ورزش‌های انفرادی تر مثل بدمینتون است. اگر جایی تشخیص دهند فعالیت حضوری باشد که این اتفاق می‌افتد و در جایی که غیرحضوری باشد ما تمهیدات زیادی در نظر گرفتیم مثل اینکه در تابستان محتوای زیادی تهیه شد و ۱۹۲ موضوع تجویزی بر اساس شرایط ورزش در منزل را تهیه کردیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش اظهار کرد: ما توقع داریم استان‌ها و معلمان تربیت بدنی بر اساس خلاقیت عمل کنند. ملاحظات فنی، تخصصی و فرهنگی را در نظر بگیرند. همین هفته گذشته هم ما ۴ قسمت در شبکه آموزش این محتواها را پخش کردیم و روی شبکه شاد نیز بارگذاری می‌شود.

وی گفت: معلمان تربیت بدنی نیز موظف هستند مانند همه معلمان گروه‌های کلاسی خود را شکل بدهند و برنامه هفتگی داشته باشند و با دانش آموزان در ارتباط باشند و بازخورد بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند