نیروگاه میل نادر زابل در زمانبندی اعلام شده به بهره‌برداری می‌رسد


نیروگاه میل نادر زابل در زمانبندی اعلام شده به بهره‌برداری می‌رسد

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نیروگاه بادی میل نادر زابل یک نیروگاه 50 مگاواتی است و قابلیت افزایش تا 1000 مگاوات را دارد، گفت: احداث نیروگاه بادی نیل نادر زابل در زمانبندی که اعلام کردند به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، مالک شریعتی نیاسر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره سفر یک روزه برخی اعضای کمیسیون انرژی مجلس به استان سیستان و بلوچستان افزود: در سفری که روز پنجشنبه به همراه رییس کمیسیون و رییس کمیته گاز به استان سیستان و بلوچستان داشتیم بهانه اصلی سفر پیگیری سوال نماینده زابل از وزیر نیرو درباره تسریع در احداث نیروگاه بادی میل نادر زابل بود.

شریعتی با بیان اینکه قرار شد سفری داشته باشیم و از نزدیک براساس نظارت میدانی که در مجلس یازدهم انجام می‌شود تا موضوع را دنبال کنیم افزود: در این سفر مدیر عامل سازمان بهره وری انرژی و انرژی‌های تجدید پذیر نیز ما را همراهی کردند در ادامه این سفر هم بخش‌های دیگری از طرح‌های استان را در فرصتی که بود، بازدید کردیم.

وی خاطر نشان کرد: نیروگاه بادی میل نادر یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی است که در فاز اول احداث می‌شود و قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات را دارد تقریبا کار را تسریع کردند اما آنچه که برای ما اهمیت داشت این بود در زمانبندی که اعلام کردند کار به نتیجه برسد منتظر هستند مقداری سرعت باد فروکش کند تا بتوانند کار را با تجهیزات اصلی را نصب کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از نیروگاه میل نادر از طرح گاز رسانی به زابل و خط لوله اصلی ۳۶ و ۲۴ اینچی زاهدان به زابل بازدید کردیم نیمی از این خط لوله از زاهدان تا سه راه زابل و نهبندان است و نیمی دیگر هم از سه راه تا زابل که در بخش اول ۲۰ کیلومتر و در بخش دوم ۵۸ کیلومتر باقی مانده است.

شریعتی در ادامه با اشاره به اینکه چون لوله‌ها، لوله‌های خاصی هستند و منتظر تخصیص لوله سازی اهواز هستند تصریح کرد که فعلا این نیروگاه خط ظرفیت خود را روی خط لوله اصلی جاسک گذاشته است که پیگیری می شود تا همزمان ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر خط لوله هم دنبال بشود تا گاز رسانی به زابل و مردم این منطقه تسریع بشود.

وی همچنین به بازدید خود از سایت آب رسانی به ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه اشاره کرد افزود: در این سایت سرمایه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز در اختیار کشاورزی منطقه قرارداده است که می‌تواند در شکوفایی کشاورزی منطقه ایفای نقش کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟