باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی به بهره‌برداری رسید


باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

اراک - ایرنا - باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی روز چهارشنبه در دومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس همزمان با هفت استان دیگر؛ به صورت ویدئوکنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی در این آئین گفت: باغ موزه دفاع مقدس این استان پیشانی افتخارات و نماد جانفشانی‌های رزمندگان اسلام و محلی برای یادآوری دلامردی‌های این عزیزان است.
سیدعلی آقازاده افزود: باغ موزه دفاع مقدس یادمان پیشکسوتان و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگ مردانی است که از جان خود گذشتند تا امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و صلابت خار چشم‌دشمنان باشد.

وی اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس بهترین سند دوران جنگ تحمیلی برای جوانان و نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند تا بیشتر قدر دستاوردها و ارزش‌های انقلاب را بدانند.

آقازاده بیان کرد: دفاع مقدس تجلی ارزش‌های والای انسانی در راه حفظ کیان ایران اسلامی است و آحاد جامعه باید بدانند خون‌های زیادی برای اقتدار این نظام ریخته شده است.

وی بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی و کمبود منابع، مصداق واقعی یک اقدام جهادی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس این استان سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع آغاز شده است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی افزود: تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی هزینه شده و امروز مرکز اسناد و مدارک، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، سالن‌های آمفی تئاتر روباز و سرپوشیده و یادمان شهدای گمنام به بهره‌برداری رسید.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم نظام اسلامی کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟