رشادت رزمندگان دفاع مقدس باید با ابزارهای موثر منتقل شود


رشادت رزمندگان دفاع مقدس باید با ابزارهای موثر منتقل شود

اصفهان- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: دلاوری و رشادت رزمندگان اصفهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس باید با اشکال و ابزار مختلف و موثر به نسل‌های امروز و آینده انتقال یابد.

سردار مجتبی شیروانیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تاثیر این دوران در تداوم انقلاب باید به ابزار هنر انقلابی از تحریف و فراموشی آن جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: ترویج و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و برجسته‌سازی نقش شهدا به عنوان دستاورد عظیم انقلاب اسلامی نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال باید صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ و شیوه زندگی شهدا و ایثارگرانی است که بی‌هیچ چشمداشتی و تنها با روحیه ولایتمداری و دفاع از سرزمین، از جان خود گذشتند و رفتند.

سردار شیروانیان با اشاره به برنامه‌های از پیش تعیین شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس یادآور شد: در قالب ۴۰ هفته برنامه‌های متعدد و بیشتر در قالب مجازی ناشی از شیوع بیماری کرونا برای بزرگداشت این هفته آغاز شده است.

وی تجدید میثاق با شهدای گمنام و آیین نمادین تجلیل از جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت و ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب و برپایی نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس را از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد و دیگر برنامه ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان افزود: پیش بینی برای حضور پنج هزار پیشکسوت دفاع مقدس در این برنامه‌ها صورت گرفته بود که با توجه به شرایط کرونا و رعایت فاصله‌گذاری و موارد بهداشتی، این برنامه بصورت محدود برگزار ‌شده است.

شیروانیان برپایی نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس به مدت یک ماه در این موزه را از دیگر برنامه‌های هفته برشمرد و افزود: این نمایشگاه در ۲ بخش سخت‌افزاری با نمایش تجهیزات و ادوات غنیمتی و خودی و بخش نرم‌افزاری در قالب ۴۰ غرفه، دستاوردها و نقش دستگاه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس به معرض نمایش گذاشته است.

استان اصفهان در دفاع مقدس افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پادکست: استاندار اصفهان: وضعیت کرونا در این استان به مرز هشدار رسید