آموزش‌های تخصصی هوانیروز ارتش توسعه می‌یابد


آموزش‌های  تخصصی هوانیروز ارتش توسعه می‌یابد

اصفهان - ایرنا - جانشین فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان گفت: آموزش‌های نوین و ویژه از جمله پرواز با تجهیزات دید در شب در این مجموعه توسعه می‌یابد تا ضمن تحقق شعار جهش تولید به افزایش توان نظامی کشورمان منجر شود.

سرهنگ خلبان علی اقلیمی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در محل ستاد فرماندهی این مرکز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: آموزش‌های تخصصی و ویژه رو به افزایش است، شماری از خلبانان این دوره‌ها را را فرا گرفتند و جمعی دیگر در حال آموزش هستند و دیگر مباحث نوین هم در ماه‌های پیش رو افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پشتیبانی علمی و آموزشی در تمامی مراکز هوانیروز کشور ادامه می‌یابد اضافه کرد: آموزش ویژه مبتنی بر ماموریت‌های شبانه نیز از دیگر مقوله‌های آموزشی به شمار می‌رود که در رزم شبانه و منطقه نبرد اهمیت بالایی دارد و این دوره‌ها از نیمه دوم امسال افزایش یافته است.

جانشین فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان اظهارداشت: ارتقای بُرد سلاح‌های هدایت شونده از دیگر مقوله‌هایی است که دوره‌های مرتبط با آن بیشتر خواهد شد، این مورد گام بسیار اساسی در بهبود توان دفاعی خواهد بود که بوسیله جهاد خودکفایی هوانیروز دنبال می‌شود.

اقلیمی با تاکید بر اهمیت توجه هرچه بیشتر به علوم و فنون نظامی ادامه داد: مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان در آموزش خلبانان، تکنسین و مهندسان پرواز پیش و پیش از انقلاب پیشتاز بوده و از بهترین الگوها و شاخص‌های تخصصی و بر مبنای دانش روز فعالیت کرده است.

جانشین فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان خاطرنشان کرد: این مجموعه نظامی مفتخر است متخصصان بسیاری را تربیت کند و در اختیار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر نهادهای نظامی کشور قرار دهد.

اقلیمی با اشاره به اینکه تحریم‌ها سبب توجه بیشتر به توان داخلی شده است ،تصریح کرد: این مرکز آموزش ارتش بویژه در حوزه‌های دانش، فناوری و نیروی انسانی خود را موظف می‌داند که در راستای ارتقای توان نظامی بر مبنای شعار جهش تولید گام بردارد.

وی به پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و فعالیت درخشان آنان اشاره کرد و گفت: هر یک از ما حاصل انتقال تجارب، تلاش‌ها و آموزش‌های دلیرمردان شجاعی هستیم که در روزهای مختلف ارائه نکات تخصصی و مورد نیاز نظامی را دریغ نکردند.

جانشین فرماندهی مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان با بیان اینکه تجارب هشت سال دفاع مقدس بسیار ارزشمند بود اضافه کرد: انتقال دانش به جوانان از وظایف کنونی ما محسوب می‌شود.

مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگردی در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش بالگردی در کشورمان به شمار می‌رود.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند