شهروندان مراقب سرقت از کارت‌ها به روش اسکیمر باشند


شهروندان مراقب سرقت از کارت‌ها به روش اسکیمر باشند

ارومیه- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: سرقت از کارت‌های بانکی به روش اسکیمر در استان افزایش یافته و شهروندان باید در این خصوص بسیار زیاد هشدار باشند.

سرهنگ اکبر نصرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در جامعه افزود: مردم به ویژه حین خرید از فروشندگان دوره گرد و سیار با وعده خرید ارزان قیمت، مراقب کلاهبرداری به روش اسکیمر باشند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران با فریب شهروندان در خصوص فروش اجناس به نازلترین قیمت بازار، آنان را به سمت خود کشانده و در هنگام اخذ هزینه از طریق کارت بانکی یا کارتخوان ها اسکیمری اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی خریداران می کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبردار با نصب قطعه ای سخت افزار به نام اسکیمر بر روی کارت خوان‌های بانکی اقدام به کپی برداری از حافظه مغناطیسی کارت ها می کنند.

سرهنگ نصرتی گفت: قیمت پایین اجناس و کالاهای این فروشندگان مهمترین دلیل استقبال شهروندان در زمان خرید است که این عامل باعث شده تا مجرمان سایبری در قالب فروشندگان دوره گرد و ارزان فروش ظاهر شوند تا بتوانند با دستگاه اسکیمر اطلاعات کارتی مشتریان و رمز ورود آن را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت های غیر مجاز کنند.

وی افزود: مسوولان واحدهای صنفی در فروشگاه ها موظف هستند گخ دستگاه کارت خوان را در اختیار خریداران قرار دهند یا آن را در محلی بگذارند که خریدار بتواند عملیات بانکی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: مردم توصیه های پلیسی را جدی بگیرند تا در معرض این گونه کلاهبرداری قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک را به پلیس فتا اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

60 کلاس درس شهرستان تکاب در حال احداث است