فرهنگسرای گلستان با انتشار کاریکاتوری اهانت دولت فرانسه به پیامبر(ص) را محکوم کرد


فرهنگسرای گلستان با انتشار کاریکاتوری اهانت دولت فرانسه به پیامبر(ص) را محکوم کرد

تهران-ایرنا-فرهنگسرای گلستان همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) با انتشار یک کاریکاتور در فضای مجازی اهانت دولت فرانسه به ایشان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از اعلام مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، مدیر فرهنگی هنری این منطقه اظهارداشت: جسارت به ساحت آسمانی حضرت محمد(ص)، توهین به والاترین مقدسات مسلمانان و اهانت به احساسات مسلمانان جهان است.
«سعید رنجبریان» گفت: جسارت‌های اخیر به حضرت محمد(ص) در غرب و به‌خصوص در کشور فرانسه در قالب تصاویر شنیع و انزجار برانگیز، با عنوان «کاریکاتور» و حمایت بی‌پرده مسئولین عالی‌رتبه فرانسه از این بی‌اخلاقی‌ها و تاکید آنان بر تداوم حمایت از این اثر با شعار دفاع از «آزادی بیان» موجب آزردگی عمیق و جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان جهان و نارضایتی و شگفتی همه انسان‌های آزاده و خردمند شده‌است.
رئیس فرهنگسرای گلستان افزود: بر آن شدیم تا با زبان تصویر با تولید و انتشار یک کاریکاتور به اظهارات اخیر به ساحت مقدس پیامبر مهربانی، پیام اعتراض خود را به دنیای غرب برسانیم و این اهانت بزرگ را محکوم کنیم.

به گزارش ایرنا، توهین به پیامبر مکرم اسلام توسط فرانسوی‌ها بی‌سابقه نیست و در کشوری که ادعای آزادی بیان و دفاع از حق و حقیقت دارد، بارها شاهد توهین‌هایی چنین بوده‌ایم.

اما مسلمانان هرگز کاریکاتور توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام که در نشریه «شارلی ابدو» به چاپ رسید را فراموش نمی‌کنند و از طرفی هر انسان آزاده‌ای، انزجار خود را از توهین به ادیان و پیامبران الهی ابراز می‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه به بهانه آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان و مسوولان را شعله‌ورتر کرد تا جایی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلام و مسلمانان را سوء‌استفاده از آزادی بیان دانست و این هشدار را داد که «توهین به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان و مقدسات‌شان باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در جهان خواهد شد.»

موج اعتراض‌ها علیه «مکرون» در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه، پاکستان، اردن، لبنان، مراکش، مغرب، کویت، قطر، موریتانی، لیبی، عربستان، مغرب و عراق ادامه دارد.

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت «امانوئل مکرون» رئیس ‌جمهوری فرانسه از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

هزاران نفر از مردم تهران، هفتم آبان با حضور گسترده مقابل سفارت فرانسه در خیابان «نوفل لوشاتو» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روزهای کرونایی، با مشت‌های گره کرده و دادن شعار «لبیک یا رسول‌الله» از پیامبر مهربانی‌ها حمایت و انتشار تصاویر توهین‌آمیز از رسول اکرم (ص) در فرانسه را محکوم کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اختصاص 26 پایگاه مدیریت بحران تهران برای تزریق واکسن کرونا