1500 واحد تولیدی راکد در کشوربه چرخه تولید برمی گردند


1500 واحد تولیدی راکد در کشوربه چرخه تولید برمی گردند

اهواز-ایرنا- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: یک هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی راکد در کشور امسال به چرخه تولید بر می گردند که با برگشت این تعداد واحد تولیدی برای 27 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا اصغر مصاحب دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره چهار اهواز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد:یکی از برنامه های اصلی وزارتخانه بازفعال سازی واحدهای راکد است، سازمان صنایع کوچک تجربه خوبی در این بخش داشته است و به همین دلیل این برنامه به سازمان صنایع کوچک محول شده است.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد در کشور هدفگذاری شده اند که براساس پایشی که انجام می شود و هدفگذاری های لازم بر اساس کلینیک های سیار صورت گرفته و برش های استانی هم انجام شده به عنوان مثال در خوزستان از ابتدای امسال تا کنون ۲۸ واحد راکد به چرخه تولید برگشت داده شدند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: در خوزستان برای ۴۵ واحد راکد تا پایان امسال هدفگذاری شده اما ممکن است این آمار افزایش یابد چون طبق آخرین مصوبه ستاد تسهیل کشور قرار است که برگشت واحدهای صنعتی در کشور به ۲هزار واحد افزایش یابد.

وجود ۹هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور

مصاحب با اشاره به وجود ۹هزار و ۲۰۰ واحد راکد در نواحی و شهرک های صنعتی کشور افزود: برخی ازاین واحدها بیش از ۱۰ سال است که راکد هستند و برگشت آن ها بنا به دلایلی بسیار سخت است.

مصاحب با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی راکد در کشوربه چرخه تولید برگشته است اظهار داشت: با برگشت این تعداد واحد صنعتی برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی راکد افزود: این واحدها در بخش های مختلف ماشین آلات و بدهی بانکی مشکلاتی داشتند وعمده مشکلات آن ها در بحث تامین منابع ‌مالی و نوسازی ماشین آلات و بحث بازاراست .

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات صنایع کوچک ادامه داد: در بحث صادرات با وجود کرونا و مشکلاتی که وجود دارد اما میزان صادرات صنایع کوچک امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال برابر بوده است.

سرپرست صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: میزان صادرات بر اساس خود اظهاری واحدهای صنعتی جمع آوری می شود و در مواردی واحد تولیدی به صورت مستقیم با تاجران کشورهای دیگر ارتباط دارد و در آمار این صادرات قید نمی شود .

وی افزود:۷۰ کنسرسیوم صادراتی در کشور وجود دارد که از اسفند ماه پارسال مورد ارزیابی قرار گرفتند تا اگر مشکلاتی دارند برطرف کنند ، کار مهمی که برای نخستین بار در سازمان انجام شده ارزیابی آمادگی صادرات است تا تولید کنندگان و شرکت های فعال و یا غیرفعال در بخش صادرات را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور افزود: با وجود خروج شرکت های خارجی تولید لوازم خانگی در کشور افت تولید محصولات و لوزام خانگی را نداشتیم، اما بازار بر اساس سلیقه مصرف کننده است لذا به دنبال تولید محصولات با کیفیت هستیم.

سرپرست صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز دوشنبه از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی شماره سه و چهار اهواز بازدید کرد و در نشست جمعی از فعالان اقتصادی استان شرکت کرد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا