2 خانه تاریخی قزوین برای احیا به مزایده گذاشته شد


2 خانه تاریخی قزوین برای احیا به مزایده گذاشته شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: 2 خانه تاریخی قزوین با هدف ساماندهی و باززنده داری از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به مزایده گذاشته شد.

علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این ۲ بنای تاریخی شامل خانه بهروزی و خانه اسدی هستند.

وی با بیان اینکه هر دوی این خانه ها مربوط به دوره قاجاریه هستند، اظهار داشت: این بناها با هدف احیا، مرمت و ساماندهی به شکل حق بهره برداری در مدت زمان معین به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از متقاضیان واجد شرایط برای بهره برداری از این بناها درخواست کرده تا اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده این صندوق و پایگاه اینترنتی آن دریافت کرده و تا ۱۷ آذر ماه مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت های مزایده به دبیرخانه اقدام کنند.

این مسوول همچنین گفت: یکی از سیاست های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت حفظ و احیای بناهای تاریخی، واگذاری یا اجاره آنها برای بهره برداری در قالب های مختلف از جمله اقامتی، پذیرایی و فعالیت های فرهنگی به مدت مشخص به بخش خصوصی است.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...