آموزش‌های مهارتی در قالب 18 کارگاه برای دانشجویان همدانی ارائه شد


آموزش‌های مهارتی در قالب 18 کارگاه برای دانشجویان همدانی ارائه شد

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به محدودیت‌های کرونایی، آموزش‌های مهارتی در قالب 18 کارگاه آموزشی برای دانشجویان شهرستان‌های همدان، بهار و ملایر ارائه شده است.

وهب مختاران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: ۴۱۷ نفر دوره در قالب این کارگاه های آموزشی در دانشگاه‌های این استان، از آموزش های مهارتی این اداره کل بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها و برای دانشجویان به منظور تسهیل شرایط آنها برای ورود بهتر به بازارکار، در اولویت برنامه‌های کاری این اداره‌کل است.

این مقام مسئول، تلفیق دانش و مهارت را با یکدیگر در مسیر اشتغالزایی مولد و پایدار، بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری، دانشجویان دختر و پسر در شهرستان‌های همدان، بهار و ملایر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده و سایر شهرستان ها نیز در برنامه کاری این اداره کل قرار دارند.

وی رشته‌های تعمیرکار اتومبیل‌های گازسوز، سرویس و نگهداری خودرو ، کمک متصدی متره و برآورد، کارآفرینی با رویکرد kab، پنوماتیک صنعتی، کنترل کیفیت گیاهان دارویی و آزمایش قطعات صنعتی با امواج فراصوتی را از رشته‌های آموزش داده شده به دانشجویان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یادآور شد: مهارت سبب می‌شود افراد سریع وارد بازار کار شده و به اشتغال برسند اما بخش زیادی از جویندگان کار بدون مهارت هستند و نمی‌توانند در بازار کار حضور داشته باشند.

وهب مختاران از تمامی دانشجویان استان خواست برای تضمین آینده شغلی و تسهیل در فرایند ورود به بازارکار، از آموزش‌های مهارتی این اداره کل استفاده لازم را ببرند.

وی عنوان کرد: برخی دانشجویان برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند که یادگیری آموزش‌های فنی، مهارتی و توانمندسازی آنان زمینه حضور آنان را در بازار کارفراهم می‌کند.

این مقام مسوول، رفع بیکاری جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی را نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی دانست و افزود: از این رو ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه ضرورت دارد.

مختاران با اشاره به اینکه فقط داشتن مدرک موجب ورود به بازار کار و اشتغال نمی‌شود و فرهنگ مدرک‌گرایی جای خود را به افزایش دانش فنی و مهارتی بدهد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی و تولید به ویژه در جوانان از مزیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، چرا که آشنا نبودن با مهارت‌های عملی و فنی، مانع جذب دانش‌آموختگان شده‌ است.

وی از فعالیت ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون در مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی