دانلود کنید: برنامه Game Driver برای ارتقای عملکرد گرافیکی در گوشی‌های سری Galaxy S20 و Note 20


دانلود کنید: برنامه Game Driver برای ارتقای عملکرد گرافیکی در گوشی‌های سری Galaxy S20 و Note 20

بازی کردن با گوشی‌های هوشمند شرایط خاصی را در بخش سخت‌افزار ایجاد می‌کند که گاهاً با برنامه‌های مدیریت استفاده از منابع دستگاه در تضاد است و همین عمل موجب کاهش عملکرد موثر گوشی در برخی بازی‌های سنگین شده است. شرکت سامسونگ با تولید برنامه‌ای موسوم به Game Driver قصد دارد شرایطی ایجاد کند تا بتوان محدودیت استفاده از سخت‌افزار در هنگام بازی را کاهش...

بازی کردن با گوشی‌های هوشمند شرایط خاصی را در بخش سخت‌افزار ایجاد می‌کند که گاهاً با برنامه‌های مدیریت استفاده از منابع دستگاه در تضاد است و همین عمل موجب کاهش عملکرد موثر گوشی در برخی بازی‌های سنگین شده است. شرکت سامسونگ با تولید برنامه‌ای موسوم به Game Driver قصد دارد شرایطی ایجاد کند تا بتوان محدودیت استفاده از سخت‌افزار در هنگام بازی را کاهش داد.

بسیاری از کارشناسان سخت‌افزاری معتقدند که قدرت پردازنده‌های موبایل در هر دو بعد عملیات محاسبات و منطق (مربوط به CPU) و عملیات گرافیکی (مربوط به GPU) بسیار بیشتر از چیزی است که این روزها در گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود و عدم رسیدن به این قدرت بالاتر عدم بهینگی نرم‌افزارها و برخی از محدودیت‌هایی است که شرکت‌ها در استفاده از سخت‌افزارها ایجاد می‌کنند.

نکته دیگر در این مورد عدم بروزرسانی درایورهای بخش‌های مختلف و به خصوص GPU تراشه‌های پردازشی داخلی دستگاه‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند است. بروزرسانی درایورها در دنیای PC امری عادی و معمول است و هر شرکتی که در این بخش فعالیت می‌کند به خوبی می‌داند که عدم بروزرسانی درایور به معنای عدم تمایل کاربران به استفاده مجدد از محصولات آن شرکت خواهد بود.

به مدت یک سال است که شرکت کوالکام با توجه به این اصل، روند ارائه بروزرسانی برای بخش گرافیک تراشه‌های پردازشی خود را شروع کرده و بسته‌های بروزرسانی را برای ارائه نهایی به کاربران در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار می‌دهد ولی به نظر باید منتظر گسترش بیش از پیش و بسیار موثر این روند در محصولات دیگر شرکت‌ها باشیم.

دانلود کنید: برنامه Game Driver برای ارتقای عملکرد گرافیکی در گوشی‌های سری Galaxy S20 و Note 20

شرکت سامسونگ با عرضه نرم‌افزار اندرویدی Game Driver قصد دارد اولین اقدام عملی و مهم در این زمینه را انجام دهد تا کاربران حین انجام بازی‌ها با کیفیت گرافیکی بهتری روبرو شوند. این نرم‌افزار در حال حاضر برای استفاده روی گوشی‌های رده بالای سری گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 توسعه داده شده و موجب می‌شود کاربران کیفیت خروجی بسیار بهتری را در برخی بازی‌ها مانند CoD Mobile و Fortnite دریافت کنند.

این نرم‌افزار را در واقع باید اولین خروجی یک همکاری مشترک بین گوگل به عنوان توسعه دهنده اصلی سیستم‌عامل اندروید با شرکت‌های سازنده GPU مانند ARM و کوالکام دانست که به مرور همه دستگاه‌های اندرویدی از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

البته شرکت سامسونگ اعلام کرده که این ابزار به زودی در اختیار کاربران گوشی‌های دیگر نیز قرار خواهد گرفت و برنامه‌های گسترده‌تری برای استفاده از آن اندیشیده شده است.

اگر کاربر یکی از محصولات این سری هستید می‌توانید برای دانلود نرم‌افزار گوشی خود متناسب با نوع پردازنده (اکسینوس یا اسنپدراگون) به لینک مربوطه مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه