پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل رونمایی شد


پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل رونمایی شد

اردبیل- ایرنا- پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در آیینی با حضور جمعی از دست‌اندرکاران انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای دبیری جشنواره روز دوشنبه در نشستی خبری تشریح کرد: این دوره از جشنواره نیز مانند سال‌های گذشته بر اساس شیوه‌نامه مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمی تاخیر همراه شده است.

محمدتقی اسماعیلی افزود: ۱۵ مهرماه نخستین نشست شورای سیاست‌گزاری جشنواره برگزار شد و پس از بررسی شرایط کنونی حاکم بر کشور و تئاتر، تصمیم بر این شد که جشنواره با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها به دلیل نامناسب بودن شرایط جشنواره برگزار نشده است، یادآور شد: ۳۰ مهرماه نیز فراخوان جشنواره بیست و هشتم تئاتر استان اردبیل با شرایط ویژه منتشر شد.

رئیس شورای دبیری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل بیان کرد: سال‌های گذشته برای اینکه تئاتر به جشنواره‌ای چندروزه محدود نشود، حضور در جشنواره در گرو دست‌کم پنج اجرای عمومی بود اما امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی قرار شد تا اثرها بدون اجرای عمومی به جشنواره راه یابند.

وی اضافه کرد: بر این اساس با تمهیدهایی ویژه، سالن‌های تمرین برای هنرمندان به طور اختصاصی در اختیار گروه‌های نمایشی قرار گرفت و مهلت ارسال اثرها نیز در ۲ نوبت تا ۱۹ آذرماه تمدید شد که علاقه‌مندان بتوانند در قالب لوح فشرده از پیش ضبط شده، اثرها را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: نگاه ویژه به فعال‌تر شدن حوزه هنرهای نمایشی نیز مد نظر قرار داشت و بر این اساس از جمله در خلخال که چند سالی با رکود روبه‌رو بود، ششمین جشنواره تئاتر آن شهرستان برگزار شد و اثر برگزیده بدون بازبینی به جشنواره استانی راه یافت.

وی توضیح داد: برخی استان‌ها که شرایط مناسب‌تری از نظر شیوع کرونا داشتند، با حضور محدود تماشاگران جشنواره را برگزار کرده‌اند اما در استان اردبیل با تصمیم شورای دبیری قرار شده است تا جشنواره در قالب فیلم و تنها با حضور هیات داوران و کارگردانان اثرها برگزار شود.

رئیس شورای دبیری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در مورد بخش‌های جنبی جشنواره امسال نیز گفت: شب‌های هنر در کنار جشنواره برای آسیب‌شناسی جشنواره تئاتر استان با حضور پیشکسوتان، هنرمندان و دانش‌آموختگان تئاتر به صورت محدود برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان ارایه اثرهای نمایشی وجود نداشت، انجمن تصمیم گرفت تا پس از بررسی، در قالب ۲ جلد کتاب در ۲ روز آینده از میان ۳۰ اثر ارسالی در مجموع ۱۴ نمایشنامه به چاپ برسد.

اسماعیلی یکی از هدف‌های انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل را توجه ویژه به بحث آموزش برشمرد و افزود: آموزش یکی از مشکلات اصلی بود و انجمن در این زمینه اهتمام ویژه داشت، از این رو کارگاهی به صورت برخط با حضور محمودرضا رحیمی به عنوان یکی از چهره‌های برجسته تئاتر با عنوان "به‌روزترین دیدگاه‌های کارگردانان تئاتر جهان" هم برگزار شود.

وی بیان کرد: قدردانی از خانواده سه نفر از هنرمندانی که در نتیجه شیوع کرونا جان‌باختند (اکبر منصوری، میلاد حاجی‌زاده و غلامحسین جلالی) نیز در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه بدون حضور تماشاگران در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات