6 هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل مراجعه کردند


6 هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل مراجعه کردند

اردبیل - ایرنا - مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: پارسال 6 هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز مراجعه و از این تعداد هزار و 128 زوج در قالب طرح حمایت مالی از زوجین، 18 زوج با طرح حمایتی بیمه برکت و 24 زوج با تسهیلات ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا ، صغری جوادی روز سه‌شنبه اظهارداشت: کادر درمانی این مرکز با جذب یک فلوشیپ زنان و زایمان، یک نفر دوره تکمیلی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی و یک نفر دوره تکمیلی رادیولوژی ناباروری تکمیل شده است.

او افزود: همچنین در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای تهیه تجهیزات موردنیاز و تکمیل کادر پزشکی و پیراپزشکی مرکز انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با احداث مجتمع سلامت، جهاد دانشگاهی استان ضمن توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری خود به حوزه سلول درمانی و پیشگیری و درمان بیماری سرطان ورود خواهد کرد، گفت: امیدواریم با مساعدت مسوولان کشوری و استانی شاهد تسریع در اجرای این طرح در زمین یک هزار و ۳۰۰ مترمربعی واگذار شده در شهر اردبیل باشیم.

6 هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل مراجعه کردند

مدیر پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین ایجاد پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته صنعتی را از طرح‌های اولویت‌دار جهاددانشگاهی استان ذکر کرد و افزود: تامین تجهیزات این واحد صنعتی با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران در حال اتمام است و بزودی شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود.

جوادی با بیان اینکه این نهاد با راه‌اندازی این واحد نیمه‌صنعتی و تولید نشاسته صنعتی بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی را تامین و به اقتصاد استان کمک خواهد کرد، گفت: ساخت پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران اجرا خواهد شد.

وی واگذاری اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اردبیل را نشانه اعتماد مسوولان استان به توانمندی و تجارب این نهاد دانست و اضافه کرد: مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری واحد اردبیل مرکزی به روز و کارآمد، با زیر حوزه‌های برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، طراحی شهری، برنامه‌ریزی روستایی و معماری است که با بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی خود به عنوان اتاق فکر، نقش رابط میان صنعت، نهادها و دانشگاه‌ را بر عهده‌ دارد.

جوادی از اجرای بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی