طرح آبا در بانه رونمایی شد


طرح آبا در بانه رونمایی شد

سنندج - ایرنا - طرح آبا ( آشتی با آموزش) با هدف ایجاد انگیزه و بازگشت دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند در بانه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از طرح آبا اظهار داشت: با بهره گیری از فضای مجازی و مدارس راه دور دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند برای بازگشت به مدرسه و ادامه تحصیل تشویق می شوند.

اقبال صالحی اظهار داشت: در اجرای طرح آبا تلاش می‌شود دانش آموزانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند جذب شوند و از ظرفیت های آموزش مجازی و مدارس راه دور که به صورت حضوری، نیمه حضوری و الکترونیکی آموزش می دهند، استفاده شود.

وی با اشاره به فرآیند زمان‌بر ثبت نام دانش آموزان در این مدارس افزود: تاکنون ۳۵ دانش آموز دختر و ۲۰ دانش آموز پسر جذب شدند و روند جذب دانش آموزان همچنان ادامه دارد.

رییس آموزش و پرورش بانه گفت: بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش کردستان در سال‌های گذشته بیش از ۵۰۰ دانش آموز کمتر از ۱۸ سال در بانه ترک تحصیل کردند که تلاش می شود به کمک خیرین و ظرفیت های آموزش و پرورش دانش آموزان به ادامه تحصیل ترغیب شوند.

صالحی اضافه کرد: مسائل فرهنگی، فقر نبود درآمد پایدار در روستاها از مهمترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان است که از تمام بسترها برای تغییر شرایط موجود بهره‌گیری می‌شود.

۳۴ هزار نفر داش آموز در مدارس بانه تحصیل می کنند. شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صادرات 803 میلیون دلار کالا در گمرکات کردستان