استاندار خراسان جنوبی: عادی‌ انگاری به سلامت عمومی لطمه می‌زند


استاندار خراسان جنوبی: عادی‌ انگاری به سلامت عمومی لطمه می‌زند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: عادی انگاری شرایط و نداشتن حساسیت لازم نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی به سلامت عمومی لطمه می‌زند.

«حمید ملانوری» روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: کسی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، فقط به خود آسیب نمی‌زند بلکه جامعه، شهر و کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به نتیجه بازدیدش از بازار بیرجند اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از بازاریان و مردم، ضوابط را رعایت می‌کردند اما درصد کمی هم بودند که ماسک نداشتند و بعد از گذشت ۱۰ ماه و این همه اتفاق تلخ، این موضوع برایشان جدی نشده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع همراهی مردم و بازاریان با مصوبات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها قابل ستایش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌ها و زحمات کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران اشاره کرد و گفت: این قشر زحمتکش پرستار، بیش از همه با بیماران سر و کار دارند.

ملانوری ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری استان، تصریح کرد که تلاش این عزیزان ستودنی است.

شب یلدا امسال به صورت مجازی برگزار شود

وی گفت: چون در آستانه شب یلدا هستیم و به لحاظ آداب و سنن دیرین، مردم همیشه در این شب دور هم جمع می‌شدند اما امسال با محدودیت‌های جدی مواجه شده‌ایم که قاعدتا همه باید تابع ضوابط باشیم.

وی تاکید کرد: همه حوزه‌ها مکلفند به این موضوع ورود جدی‌تر داشته باشند و به گونه‌ای اطلاع رسانی شود که دورهمی‌های شب یلدا به شکل مجازی برگزار شود تا ان شاء الله شاهد تداوم سیر نزولی ابتلا و مرگ و میرها باشیم و بتوانیم باری از دوش پرستاران و کادر درمان برداریم.

استاندار خراسان جنوبی به مصوبات ستاد کرونا برای شب یلدا اشاره کرد و افزود: به محض ابلاغ مصوبه، محدودیت‌های تردد در شب یلدا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رنگ‌بندی شهرهای استان، درخصوص محدودیت ترددها تابع پروتکل‌های قبلی هستیم و به این ترتیب موضوع منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح فقط برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بیرجند است.

ملانوری از اقدامات دولت برای تامین واکسن هم گفت و متذکر شد: اطلاعات مربوط به این موضوع باید از زبان افراد مسئول و مرتبط منتشر شود.

وی تاکید کرد که مردم نباید به شایعات افراد غیر مسئول در این زمینه توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر