غیبت یعنی امکان حکومت برای امام مهدی(عج) فراهم نشده است/ راه شریک شدن در ثواب اتفاقات عصر ظهور


غیبت یعنی امکان حکومت برای امام مهدی(عج) فراهم نشده است/ راه شریک شدن در ثواب اتفاقات عصر ظهور

یک کارشناس مهدوی با بیان‌اینکه غیبت به معنای ندیدن امام(عج) نیست بلکه یعنی امکان حکومت برای امام مهدی(عج) فراهم نشده است، گفت: اگر با ایشان بیعت کنیم و دغدغه حاکمیت حضرت(عج) را داشته باشیم در ثواب همه برکات عصر ظهور شریک می‌شویم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» با بیان اینکه همه ما علاقمند هستیم که نسبت به امام‌مان قدمی برداریم، اظهار کرد: ما دو نوع ارتباط با امام زمان(عج) می توانیم برقرار کنیم: یکی «منَ الامام» و دیگری «بِالامام»؛ معمولاً رابطه ما منَ الامام است یعنی امام(ع) به سوی ما قدم برمی دارند که البته ایرادی ندارد چراکه ایشان واسطه فیض الهی هستند و به ما سفارش شده به آن حضرت(ع) تمسک بجوییم: «وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ».

این کارشناس مهدویت ادامه داد: اما اگر گامی جلوتر برویم باید ببینیم ما برای امام زمان(عج) چه کرده ایم؟. همواره دعا می کنیم خدایا ما را جزء یاران امام مهدی(عج) قرار بده، ما را جزء آنان قرار بده که ایشان را یاری می کنیم اما آیا می دانیم بهترین کمک به امام زمان(عج) چیست؟، چه قدمی می توانیم برداریم و چه کنیم تا شرمنده حضرت صاحب الزمان(عج) نباشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله در امامت، حاکمیت امام است یعنی امام حکومت کند چراکه اساساً راه توسعه دین و عملی شدن دغدغه های امام معصوم(ع)، حکومت کردن و حاکمیت است. وقتی امام حاکم شد دغدغه ها، برنامه ها و آنچه در دین آمده، نیز عملی می شود. چنان که امیرالمومنین(ع) امام علی(ع) می فرمایند: مردم صالح نمی شوند مگر با صالح شدن مدیران؛ این یعنی مدیریت جامعه باید به دست امام باشد تا جامعه اصلاح و هدایت شود.

حجت الاسلام کفیل با تاکید بر اینکه شیعه، مومن و رهرو واقعی اهل بیت(ع) کسی است که برای حکومت امام معصوم(ع) برنامه ریزی می کند، گفت: وقتی عقبه اول و عقبه دوم رخ داد و گروهی با پیامبر(ص) بیعت بستند، حضرت رسول(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند. چه شد رسول خدا(ص) در سال 13 بعثت، هجرت کردند چرا در سال های قبل از آن چنین نشد؟ پاسخ آن است که قبل از آن گروهی با ایشان بیعت نکرده بودند!

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) به مدینه رفتند و حکومت اسلامی البته بعد از بیعت مردم تشکیل شد، بعد از هجرت نبوی(ص) بود که توسعه، حاکمیت و جهانی شدن اسلام رخ داد. این مردم بودند که با بیعت خود زمینه چنین امر مهمی را فراهم کردند. اما بعد از رحلت پیامبر(ص)، این بیعت با امیرمومنان امام علی(ع) انجام نشد و با امام عالمیان همراهی‌ای که باید صورت نگرفت در حالی که جعل امامت از سوی خدا است، همین باعث شد امام علی(ع) 25 سال خانه نشین شوند در حالی که در کمتر از پنج سال حکومت ایشان و علی‌رغم وقوع سه جنگ در آن دوران، برکاتی عظیم در جهان اسلام رخ داد.

این کارشناس مهدوی ابراز کرد: ائمه علیهم السلام از سال 10 تا 260 هجری یعنی به مدت 250 سال خانه نشین بودند، امام بودند و امامت کردند اما حاکمیت نه! چون گروهی جدی با امامان(ع) همراه نشدند این اتفاق رخ داد در حالی که همراهی تعداد معدودی از یاران جان فدا، نهضت تاریخی عاشورا را رقم زد!

وی با بیان اینکه اگرچه امامان قبل هم امام ما هستند اما باید در وهله نخست ببینیم برای امام زمان(عج) به عنوان ولی نعمت مان چه کرده ایم؟!. غیبت به معنای ندیدن نیست، غیبت یعنی امکان حکومت برای امام مهدی(عج) فراهم نشده است، یعنی ایشان یار و همراهی نداشته اند، که بشود حاکمیت را در اختیار داشته باشند. پس لازم است بدانیم ما که برای مصائب امام حسین(ع) و غربت اهل بیت(ع) گریه می کنیم، با امام حی و عصر خود چه کرده ایم که ایشان در غربت و رهاشده مانده اند.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه همه دغدغه ما باید این باشد که وجود نورانی یوسف زهرا(عج) بتواند حکومت کند، گفت: ما باید یار امام مهدی(عج) در این مسیر باشیم. اگر دائم از خود پرسیدیم چه باید بکنیم، این دغدغه، ملکه ذهن مان می شود. برای جدی و همراه شدن با حضرت حجت(عج) باید تاریخ را مرور کنیم. در دعای ندبه می خوانیم: «أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ أَیْنَ أَبْنَاءُ الْحُسَیْنِ» یعنی اول ببینیم و بررسی کنیم در تاریخ چه شد که اهل بیت(ع) خانه نشین شدند؟ چه شد که جامعه با ائمه(ع) بیعت جدی نکرده و جان فدای آن حضرات(ع) نشدند؟ چه شد پیامبر(ص) به مدینه آمدند و برکات این هجرت چه بود و نصیب چه کسانی شد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر برای ظهور امام زمان(عج) اینگونه فضاسازی، جامعه پردازی و حرکت کنیم، آنگاه در ثواب و آثار همه اتفاقات بعد از ظهور امام مهدی(عج) شریک می شویم. اگر بیعت کنیم یعنی جان فدای حضرت(عج) باشیم و دغدغه حکومت ایشان را داشته باشیم، در ثواب همه آن برکات و رهاوردها شریک خواهیم شد.

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تولید و در کانال چشم به راه بارگذاری شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل