مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

کاشان - ایرنا - هفته گذشته (22 تا 28 آذر) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان‌های شمال استان اصفهان رخ داد که مهمترین آنها گردهمایی ائمه جمعه این منطقه در کاشان بود.

یارانه‌ها به سوی توسعه صنایع هدایت شود، فعالیت مرکز تشخیص سریع کرونا در اردستان آغاز شد، بهره‌برداری سامانه دوم نیاز آب مردم کاشان را تامین می‌کند، تقسیم‌بندی‌های جناحی جامعه را فشل می‌کند، امامان جمعه ارتباط با مردم را در فضای مجازی گسترش دهند، خیر کاشانی روزانه ۱۵ تن شیر با نرخ ۴۳۰۰ تومان توزیع می‌کند، پلاسمای بیماران کووید ۱۹ کاشان تامین شد، ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان آغار شد، خیران برای دختران یک روستای نطنز مدرسه ساختند و توسعه متوازن آران و بیدگل در اولویت است نیز از جمله مهمترین اخبار هفته گذشته در شهرستان‌های شمالی اصفهان بود.

یارانه‌ها به سوی توسعه صنایع هدایت شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پس از بازدید از مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در جمع مدیران این شرکت گفت: توزیع پول بین مردم (پرداخت یارانه) از گذشته به صورت اشتباه آغاز شد و دولتمردان باید یارانه‌ها را به سوی توسعه صنایع خرد و کلان و ایجاد اشتغال هدایت کنند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: قرار نیست در جمهوری اسلامی ایران مردم تنبل بار آورده شوند، بلکه باید نیروی فعال برای اداره کشور تربیت شود.

۱۶۰ کیلوگرم موادمخدر در کاشان کشف شد

فرمانده انتظامی کاشان اظهار داشت: قاچاقچیان ناکام در انتقال ۱۶۰ کیلوگرم مواد مخدر به این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ حسین بساطی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان، در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، در مرحله‌های مختلف از فعالیت سه سوداگر مرگ در محورهای ورودی به این شهر مطلع شدند.

فعالیت مرکز تشخیص سریع کرونا در اردستان آغاز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار داشت: فعالیت مرکز تشخیص سریع کرونا در مرکز سلامت شهید صابری اردستان آغاز شد.

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

حسن ذبیحی در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه اختصاص یافته به مرکز تشخیص سریع کرونا در اردستان ۲۰۰ مورد است.

بهره‌برداری سامانه دوم نیاز آب مردم کاشان را تامین می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج استان اصفهان که در شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: بهره‌برداری از همه ظرفیت سامانه دوم آبرسانی به کاشان (تونل گلاب) بخش عمده‌ای از نیاز مردم این منطقه به آب را تامین خواهد شد.

حجت‌الله غلامی افزود: هر چند سامانه دوم آبرسانی به منطقه کاشان با پیش‌بینی ۷۰۰ لیتر در ثانیه از سال گذشته فعال شد اما هنوز به ظرفیت مورد نظر نرسیده است.

اجرای سامانه دوم آبرسانی به منطقه کاشان از سال‌ها پیش آغاز شد اما به دلایلی چند سال معطل ماند.

فرماندار: ۷۰ درصد درخواست‌های مردمی کاشان محقق شد

فرماندار ویژه کاشان اظهار داشت: ۷۰ درصد از مجموع ۹۵۰ درخواست مردمی امسال از فرمانداری این شهرستان با پیگیری در ملاقات حضوری، محقق و سایر درخواست‌ها برای اظهار نظر کارشناسی به واحد مربوطه ارجاع شد.

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ملاقات مردمی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در فرمانداری کاشان افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: تلاش فرمانداری بررسی و پاسخ به درخواست‌ها و نیازهای معقول مردم در کمترین زمان ممکن است.

امامان جمعه برای خدمت به مردم برنامه‌محور باشند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: امامان جمعه باید افزون بر انجام فعالیت‌های سنتی، برای برقراری ارتباط و ارایه خدمت هر چه بیشتر به مردم برنامه‌محور باشند.

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان در کاشان افزود: به زودی شورای راهبردی با هدف برنامه‌محوری در این استان تشکیل می‌شود؛ این شورا با حضور کارشناسان مجرب، برنامه‌های راهبردی و اجرایی امامان جمعه را تهیه و تدوین می‌کند.

تقسیم‌بندی‌های جناحی جامعه را فشل می‌کند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: تقسیم‌بندی‌های جناحی، جامعه را فشل می‌کند و امام جمعه فراتر از این تقسیم‌بندی‌ها، تجلی اندیشه و نماد تمام عیار سیاست رهبری است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان افزود: رهبری محور، اساس، جوهر و گوهر نظام جمهوری اسلامی و امام جمعه تبلور، بلندگو و بیانگر حقایق نازل شده از زبان ایشان است، از این رو بخشی از نماز جمعه باید بیان منویات رهبری باشد.

۲۱ گروه شکارچی غیرمجاز در اردستان دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: ۲۱ گروه شکارچی غیرمجاز و متخلف شامل ۳۵ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در زیست‌گاه‌های آزاد و مناطق حفاظت شده این شهرستان دستگیر شدند.

حسین شواخی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت اردستان در زیست‌گاه‌های آزاد و مناطق حفاظت شده کهیاز و خارو به ترتیب ۱۷، ۱۳ و پنج نفر از شکارچیان غیرمجاز و متخلف را دستگیر کردند.

امامان جمعه ارتباط با مردم را در فضای مجازی گسترش دهند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امامان جمعه نباید در شرایط کرونا ارتباط با مردم را قطع کنند، بلکه با ارسال پیام و خطبه‌های مکتوب نماز جمعه در فضای مجازی این ارتباط را گسترش دهند.

حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ افزود: در شرایط کرونا، مصلاهای نماز جمعه به ظاهر تعطیل است، در حالی که این پایگاه‌های دینی و سیاسی، مرکز مساوات و همدلی برای کمک به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه شدند و امامان جمعه در این عرصه‌ها فعال هستند.

خیر کاشانی روزانه ۱۵ تن شیر با نرخ ۴۳۰۰ تومان توزیع می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان اظهار داشت: یکی از خیران این شهرستان به منظور رفاه حال شهروندان روزانه ۱۵ تن شیر پاستوریزه تولیدی شرکت خود را با نرخ هر کیلوگرم چهار هزار و ۳۰۰ تومان و زیر قیمت بازار توزیع می‌کند.

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مسعود خاندایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خیر که مدیریت یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید شیر و لبنیات پاستوریزه را بر عهده دارد بخشی از تولید این شرکت را روزانه در سه مکان از شهر کاشان توزیع می‌کند.

تصادف‌های جاده‌ای منجر به فوت در اردستان ۴۳ درصد کاهش یافت

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردستان گفت: آمار تصادف‌های‌ جاده‌ای منجر به فوت در این شهرستان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافت.

محمدتقی کیانی در نشست شورای ترافیک اردستان افزود: مقایسه آمار تصادف‌های جاده‌ای هشت ‌ماه نخست امسال و سال گذشته در این شهرستان نشان می‌دهد تعداد تصادف‌های جرحی افزایش و تصادف‌های منجر به فوت کاهش داشته است.

پلاسمای بیماران کووید ۱۹ کاشان تامین شد

رییس پایگاه انتقال خون کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان با اهدای ۱۰۰ واحد پلاسما، نیاز سایر افراد مبتلا به این بیماری را تامین کردند.

محمدرضا ذیلایی افزود: این میزان پلاسما تاکنون پاسخگوی نیاز کاشان بوده است و چنانچه بیمارستان‌ها درخواست پلاسمای بیشتری هم کنند امکان تامین آن وجود دارد.

ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان آغار شد

ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در آیینی با حضور قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

این مجتمع با یک باب مدرسه ۹ کلاسه، کانون فرهنگی و دارالقرآن کریم، گلخانه آموزشی و سالن وزرشی در مجموع در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۶۳۳ مترمربع با زیربنای چهار هزار و ۳۵۴ متر مربع ساخته می‌شود.

خیران برای دختران یک روستای نطنز مدرسه ساختند

دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول در روستای فمی از توابع بخش امامزاده شهرستان نطنز به همت خیران نیک‌اندیش صاحب مدرسه شدند.

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مدرسه دخترانه کوثر روستای فمی با حضور قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان این روستا قرار گرفت.

ساخت این فضای آموزشی سه کلاسه سال ۱۳۹۳ در زمینی با زیربنای ٣٠٠ متر مربع آغاز و امروز با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان تکمیل و بهره‌برداری شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۵۲ درصد مدارس کشور سند ندارند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۲ درصد مدارس کشور سند ملکی ندارند که برای رفع این دغدغه، پیشنهاد تخصیص اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ ارایه شده است.

قاسم احمدی لاشکی افزود: تعدادی از مدارس کشور هم استیجاری است و برای برخی از آنها حکم تخلیه گرفته شده که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای رفع این چالش در نظر گرفته شود.

فرماندار: کرونایی‌های کاشان تاکنون مشکلی برای تامین دارو نداشتند

فرماندار ویژه و رییس ستاد مقابله با کرونا در کاشان به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون دارو برای همه بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان فراهم شده و مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: هر چند دارو برای افراد درگیر ویروس کرونا تامین شده ‌است اما نباید نسبت به شیوع این ویروس کم‌توجهی شود.

تصادف اتوبوس و تریلر در کاشان یک کشته و ۱۱ مصدوم بر جا گذاشت

رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: وقوع تصادف یک دستگاه تریلر با اتوبوس در آزاد راه کاشان - نطنز یک کشته و یازده مصدوم بر جا گذاشت.

حسین ریاحی افزود: این حادثه ساعت سه و ۴۳ دقیقه بامداد امروز در سه کیلومتر مانده به عوارضی قمصر در این آزادراه حادث شد که به محض اطلاع به این مرکز، چهار دستگاه آمبولانس و به همراه آمبولانس هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: در این حادثه یک نفر از مسافران اتوبوس در دم جان باخت.

توسعه متوازن آران و بیدگل در اولویت است

رییس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل گفت: این شورا در افزون بر سه سال گذشته بنای خود را بر وحدت گذاشت و توسعه متوازن در همه نقاط شهر را به عنوان اولویت نخست دنبال کرد.

عبدالله بابازاده افزود: رویکرد شورای شهر، واگذاری حوزه‌های تخصصی به اهل آن بوده که در این راستا کمیته‌های مختلف تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: توسعه هرگونه صنعت در این شهر باید با رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها در راستای رفع دغدغه‌های آلودگی‌های محیط زیستی، آب و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر باشد.

معاون استاندار اصفهان: دورهمی‌های شب یلدا نگران‌کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دورهمی‌های شب یلدا نگران کننده است چرا که احتمال بازگشت استان به وضعیت قرمز کرونایی و افزایش بستری‌ها در صورت کم‌توجهی به محدودیت‌ها وجود دارد.

حیدر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه اکید بر تداوم محدودیت تردد تا شب یلداست تا مردم شهرهای استان به منظور حفظ سلامتی خود، خانواده و بستگان به خصوص افراد مسن از دورهمی‌های طولانی‌ترین شب سال پرهیز کنند.

کاشان روز بدون مرگ کرونایی را تجربه کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این شهرستان ۳۶۸ هزار نفری پس از گذشت ۸۴ روز از موج سوم کرونا روز بدون مرگ کووید ۱۹ را پشت سرگذاشت.

مریم امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش ابتلا و مرگ و میر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل حاصل همکاری خوب مردم و تلاش‌های بی‌وقفه مدافعان سلامت بوده که انتظار می‌رود با ادامه این روند بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

زیرساخت پرورش آرتمیا در آران و بیدگل فراهم شد

مدیر جهادکشاورزی آران و بیدگل گفت: زیرساخت‌های‌ اجرای طرح پرورش آرتمیا (میگوی آب شور) در منطقه مرنجاب این شهرستان استان اصفهان فراهم شده است.

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مصطفی آبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات اجرای این طرح در شهرستان از حدود ۲ ماه پیش آغاز شد و تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی و بخش خصوصی برای ساخت استخرهای پرورش این جاندار هزینه شده است.

آرتمیا (Artemia) جانداری سخت‌پوست است که در آب‌های شور زندگی می‌کند و در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روز بدون مرگ کرونایی در آران و بیدگل ثبت شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل ۲۴ ساعت گذشته را بدون مرگ به علت بیماری کووید ۱۹ پشت سرگذاشت.

مریم امیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هفت هزار و ۸۲۳ نفر بیمار کووید ۱۹ با بهبودی، از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شدند..

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از حدود سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا