2 خبر کوتاه از اشنویه


2 خبر کوتاه از اشنویه

مهاباد- ایرنا- توزیع 17 دستگاه تبلت به مناسبت بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و سه سری جهیزیه بین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد اشنویه و پرداخت هزینه پرستاری به 40 معلول جسمی و ذهنی از جمله خبرهای کوتاه این شهرستان در 24 ساعت گذشته است.

رییس کمیته امداد شهرستان اشنویه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برحسب مراجعه مددجویان به این نهاد مبنی بر اینکه فرزندان آنان به علت نداشتن تبلت و گوشی موبایل از تحصیل باز می‌مانند، این تبلت‌ها به ارزش۲۵۵ میلیون ریال براساس اولویت بین آنان توزیع شد.

سامان چیانه افزود: با توجه به اینکه کلاس‌های آموزشی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود و عده‌ای از خانواده‌ها توانایی تهیه تبلت را ندارند، این تعداد تبلت امروز به دانش‌اموزان نیازمند طی مراسمی اهدا شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه اضافه کرد: پیشتر نیز ۱۰ دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان اهدا شده بود که هزینه تأمین این تبلت‌ها از سوی خیران نیک‌اندیش و حامیان این شهرستان و این اداره تأمین شده بود.

چیانه افزود: امروز همچنین سه سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی نیز بین زوج‌های جوان مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) این شهرستان توزیع شد.

وی ارزش جهیزیه‌های اهدا شده را ۳۶۰ میلیون ریال است اعلام کرد.

۴۰ معلول جسمی و ذهنی در اشنویه هزینه پرستاری دریافت کردند

رییس ادره بهزیستی اشنویه گفت: ۴۰ معلول جسمی و ذهنی این شهرستان برای نخستین بار هزینه پرستاری ماهیانه دریافت کردند.

فخرالدین پنهانی اظهار داشت: خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول جسمی، ذهنی و دارای بیماری روانی شدید یا خیلی شدید هستند از آذرماه سال‌جاری علاوه بر مستمری، مبلغی به عنوان هزینه پرستاری دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۹۲۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی مستمری بگیر ماهیانه در این شهرستان هستند که امیدواریم در مراحل بعدی بر تعداد خانواده‌هایی که هزینه پرستاری دریافت می‌کنند، افزوده شود.

رییس اداره بهزیستی اشنویه افزود: هزینه پرستاری هر فرزند معلول ۲ میلیون و ۵۰۰ ریال تعیین شده و سازمان بهزیستی برای حفظ شان و جایگاه معلولان در خانواده، هزینه پرستاری را به بستگانشان پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: به معلولان علاوه بر مستمری، کمک‌هزینه تحصیلی و دانشجویی، مسکن، اشتغال، بیمه تکمیلی، درمان و خرید لوازم ضروری به این توان‌جویان پرداخت می‌شود.

پنهانی در خصوص ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول نیز افزود: زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع جهت ساخت مسکن چهار واحدی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و یا بیشتر تدارک دیده شده‌ است که از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی گفت: عملیات ساخت این مسکن از سال گذشته آغاز شده و برای اتمام و افتتاح این طرح هشت میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده‌است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال