فعالیت علمی و پژوهشی از شاخصه‌های بسیج استادان است


فعالیت علمی و پژوهشی از شاخصه‌های بسیج استادان است

بوشهر- ایرنا- رئیس بسیج استادان دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی از شاخصه‌های اصلی بسیج استادان است و علاوه بر فعالیت در عرصه فرهنگ، در این بعد نیز دانشگاه را یاری می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید مهدی قاسم تبار روز سه‌شنبه در نشست با مسئولان و استادان دانشگاه فرهنگیان بوشهر، بیان کرد: این دانشگاه نقشی راهبردی و حاکمیتی دارد و لازم است بسیج استادان در این مجموعه رونق یابد.

وی افزود: ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه بسیج استادان وجود دارد که فعالیت علمی-پژوهشی در قالب راه‌اندازی نشریه علمی یکی از آنها است و مورد استقبال رئیس سازمان بسیج استادان استان بوشهر نیز قرار گرفته‌است.

قاسم تبار تاکید کرد: بسیج استادان دانشگاه فرهنگیان باید ارتباط خود را با مجموعه بسیج استادان دانشگاه‌ها تقویت کند و و در ساختار تشکیلاتی آن حضور فعال‌تری داشته باشد.

معاون تحلیل و بررسی بسیج استادان دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست گفت: رسیدن ایران به نقطه راهبردی مرجعیت علمی فرآیندی چند مجهولی است و به آسانی تحقق نمی‌یابد.

حسین زاده ادامه داد: مرجعیت علمی ایران در جهان به این معنا است که از نظر توان علمی به نقطه‌ای برسیم که رفرنس و مرجع علمی دنیا در همه یا دست‌کم بیشتر علوم باشیم و رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری بر این مهم دارند.

وی عنوان کرد: مرجعیت در علوم انسانی، پایه، فنی-مهندسی و علوم پزشکی به ترتیب در این زمینه در اولویت قرار دارد و در این میان علوم انسانی به دلیل گستره آن، اهمیت بیشتری دارد.

معاون تحلیل و بررسی بسیج استادان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: رسیدن به مرجعیت علمی نیازمند همت و باور و پیگیری در دولت و مجلس است و با تلاش نسل حاضر و آینده می‌توان به جایگاهی رسید که در سال ۱۴۵۰ اتوبان یکطرفه علم از آمریکا به سمت دنیا تبدیل به مسیری دو طرفه شود.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هدف اصلی، بند ۱۴ سیاست‌های کلی نظام و در نقشه جامعه علمی کشور بر مرجعیت علمی ایران تاکید شده‌است و بر این اساس درراستای تحقق مرجعیت علمی کشور گام برداشته می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این نشست گفت: انتظار می‌رود با استقرار بسیج استادان در دانشگاه فرهنگیان بوشهر شاهد تحول در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی باشیم.

اکبر مولایی افزود: با توجه به نوپا بودن سیستم دانشگاهی فرهنگیان بوشهر، رسیدن به سطح دانشگاه‌های برتر نیازمند حرکت بسیجی وار و شبانه روزی در ارتقای علمی و پژوهشی استادان این دانشگاه است و امیدواریم با استقرار این مرکز این جوشش صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری