ادامه ناآرامی‌های تونس؛ معترضان خواستار برکناری دولت شدند


ادامه ناآرامی‌های تونس؛ معترضان خواستار برکناری دولت شدند

تظاهرات‌کنندگان تونسی در ادامه اعتراضات خود برای پنجمین روز متوالی، علیه دولت شعار سر داده و خواستار برکناری آن شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، معترضان تونسی عصر دیروز بار دیگر به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی خواستار کناره گیری دولت و براندازی حکومت شدند.

تظاهرات در تونس پنج روزی است که همزمان با دهمین سالروز انقلاب تونس آغاز شده و تعدادی از شهرهای این کشور صحنه تظاهرات و درگیری شدید معترضان با نیروهای پلیس بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اعتراضات به دنبال اعمال محدودیت‌هایی برای مقابله با شیوع کرونا آغاز شد. دولت تونس هفته گذشته با مصوبه‌ای جدید و با استناد به گزارش کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، تصمیم گرفت از روز پنجشنبه گذشته تا روز یکشنبه به مدت چهار روز ساعت منع رفت و آمد را افزایش دهد.

به موجب این مصوبه طی این چهار روز تردد از ساعت 4 بعدازظهر تا 6 صبح روز بعد ممنوع اعلام شده است. و همچنین تمام رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به جز سوپرمارکتها و مواد غذایی، تعطیل اعلام شد.

طی دو سه هفته اخیر بر شدت شیوع بیماری و آمار مبتلایان به ویروس و نیز آمار فوت شدگان کرونایی افزوده شده و این روند با شیب تند در حال گسترش در تونس بود.

در پی این اقدام و بروز ناآرامی‌های اخیر، وزارت دفاع تونس اعلام کرد که واحدهای نظامی برای مقابله با اقدامات خشونت آمیز احتمالی جلوی مراکز حاکمیتی و تاسیسات عمومی در چندین استان این کشور از جمله در سلیانة ، القصرین ، بنزرت و سوسة مستقر شدند.

بر اساس اعلام وزارت کشور تونس، بیش از 600 فر که در پی ناآرامی و اقدامات خرابکارانه و غارت اموال عمومی در برخی از استانهای این کشور دست داشتند، دستگیر شدند.

از دو ماه پیش نیز تونس به صورت پراکنده شاهد اعتراضاتی در برخی مناطق در اعتراض به شرایط اقتصادی و بیکاری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال