خطیبی یقه پرسپولیس را می گیرد ؟ یک دسته اولی که می خواهد یقه بگیرد


خطیبی یقه پرسپولیس را می گیرد ؟ یک دسته اولی که می خواهد یقه بگیرد

پرسپولیس تاکنون فقط یکبار مغلوب تیم هایی شده است که برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرده اند. نوشته خطیبی یقه پرسپولیس را می گیرد ؟ یک دسته اولی که می خواهد یقه بگیرد اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

خطیبی یقه پرسپولیس را می گیرد ؟ یک دسته اولی که می خواهد یقه بگیرد

خطیبی به دنبال تکرار خاطره تیم علی کریمی
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۶
خطیبی یقه پرسپولیس را می گیرد ؟ یک دسته اولی که می خواهد یقه بگیرد

پرسپولیس تاکنون فقط یکبار مغلوب تیم هایی شده است که برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرده اند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر، امروز و در استادیوم امام خمینی (ره) شهر اراک میهمان آلومینیوم خواهد بود و شاگردان گل محمدی پس از پیروزی مقابل فولاد، به دنبال حفظ روند صعودی خود خواهند بود.

اراکی ها که امسال برای نخستین بار در تاریخ خود به لیگ برتر صعود کرده اند، برای اولین بار به مصاف پرسپولیس می روند و شاگردان خطیبی امیدوارند از فرصت میزبانی نهایت استفاده را برده و موفق به متوقف کردن سرخپوشان پایتخت شوند.

اما در طول ۱۹ دوره قبلی لیگ برتر، تیم های زیادی از دسته اول به لیگ برتر صعود کرده اند و پرسپولیس در اولین مصاف خود با تیم هایی که برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفته اند، تنها یکبار مغلوب استیل آذین شده است.

در اولین دوره لیگ برتر، تیم های ملوان بندرانزلی و ابومسلم مشهد از دسته اول راهی لیگ برتر شدند و پرسپولیس در نخستین بازی خود با هر دو تیم، موفق به کسب پیروزی شد. از جمله نتایج قابل توجه پرسپولیس در اولین مصاف تاریخ خود در لیگ برتر با تیم های تازه صعود کرده، می توان به برتری عجیب ۸ بر ۲ مقابل پگاه گیلان در لیگ سوم اشاره کرد که در آن زمان وینگو بگوویچ هدایت سرخپوشان را برعهده داشت و علی دایی در آن بازی ۴ گل به ثمر رساند. کاظمیان ۲ بار و سلمانی و پیروانی نیز یک گل به ثمر رساندند.

پرسپولیس در لیگ پنجم با تک گل جواد کاظمیان شهید قندی یزد را شکست داد، در لیگ ششم با گل های نیکبخت و احسان خرسندی از سد پیکان گذشت که برای نخستین بار به لیگ برتر صعود کرده بود. آنها در لیگ هفتم مقابل شیرین فراز با تساوی بدون گل متوقف شدند که محمود فکری هدایت کرمانشاهی ها را برعهده داشت.

تنها شکست پرسپولیس مقابل تیم هایی که اولین تجربه حضور در لیگ برتر را داشته اند به لیگ نهم و جدال با استیل آذین بازمیگردد جایی که هوار ملا محمد بازیکن عراقی پرسپولیس این تیم را پیش انداخت اما محمد غلامی و سیدرضا چاووشی دوبار دروازه سرخپوشان را باز کردند و استیل آذین آن بازی را با نتیجه دو بر یک برنده شد.علی کریمی که در آن دیدار بازیکن استیل آذین بود، از زمین مسابقه اخراج شد و در حرکتی جنجالی، پیراهن خود را از تن درآورد که مشخص شد او زیر لباس استیل آذین، پیراهن پرسپولیس را پوشیده است.

از دیگر دیدارهای قابل توجه سرخپوشان، می توان به جدال با مس سرچشمه کرمان در لیگ یازدهم اشاره کرد که نناد برنوویچ در دقیقه یک موفق به باز کردن دروازه علیرضا حقیقی شد و یکی از زودهنگام ترین گل های تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند. در آن بازی که با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید، علی کریمی و جواد کاظمیان برای سرخپوشان موفق به گلزنی شدند. اخراج کریمی در آن بازی، از دیگر نکات مهم مصاف پرسپولیس و مس سرچشمه بود.

پرسپولیس پیش از این با یک تیم دیگر به نام آلومینیوم دیدار داشته که به لیگ دوازدهم بازمیگردد. آلومینیوم هرمزگان تیمی بود که در آن دوره از رقابت ها برای نخستین بار راهی لیگ برتر شد و سرخپوشان موفق شدند با تک گل مهدی مهدوی کیا از سد حریف خود عبور کنند و آنها امروز بازهم با آلومینیوم اما این بار از اراک مصاف خواهند داشت.

پرسپولیس در لیگ نوزدهم نیز اولین مصاف تاریخ خود با گل گهر سیرجان را انجام داد که با گل های علیپور و ترابی و کسب نتیجه دو بر یک از سد حریف خود عبور کرد. آنها در لیگ هجدهم نیز با همین نتیجه مقابل نساجی به پیروزی رسیدند که اولین تجربه حضور در لیگ برتر را کسب کرد. علیپور و حامد شیری مدافع نساجی به اشتباه در آن بازی برای پرسپولیس گلزنی کردند. علی شجاعی بازیکن حال حاضر سرخپوشان نیز که در آن دیدار بازیکن نساجی بود، از زمین مسابقه اخراج شد.

خطیبی یقه پرسپولیس را می گیرد ؟ یک دسته اولی که می خواهد یقه بگیرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید