منطقه حفاظت شده دنا به دوربین ها و حسگرهای جدید هشدار دهنده تجهیز شد


منطقه حفاظت شده دنا به دوربین ها و حسگرهای جدید هشدار دهنده تجهیز شد

یاسوج- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه حفاظت شده دنا در این استان به دوربین ها و حسگرهای جدید هشدار دهنده تجهیز شده است.

سید اسدالله هاشمی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان قضایی شهرستان دنا اظهار داشت: شناسایی و ردیابی متخلفان با استفاده از این دوربین ها به صورت لحظه ای صورت می گیرد.

وی افزود:منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا دارای تنوع زیستی متفاوت و گونه‌های جانوری ارزشمندی است که این مهم با تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری خوب دستگاه قضایی حاصل شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با همکاری خوب دستگاه‌ قضا در برخورد جدی با متخلفان تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و شکار، برای حفاظت از محیط زیست استان اقدامات خوبی انجام شده است.
هاشمی عنوان کرد: وضعیت پسماندها در حوزه های شهری و روستایی شهرستان دنا نامناسب است که باید در این زمینه تدابیر لازم صورت گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان دنا نیز در این دیدار گفت: آگاهی بخشی جامعه در زمینه حفاظت از محیط زیست امری ضروری است.

سید وحید محمودی مقدم افزود: محیط زیست متعلق به همه است و باید تمام افراد جامعه در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان دنا بر آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست برای عموم بعنوان نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه محیط زیست تاکید کرد و خواستار نظارت‌ها و پایش‌های مستمر بر پسماندهای مضر زیست محیطی صنایع و مراکز تولیدی شد.

منطقه حفاظت شده ی دنا در سال ۱۳۸۹ به عنوان ذخیره گاه زیست کره ایران در یونسکو شناخته شد.

این منطقه از نظر تنوع گونه های گیاهی بسیار با ارزش است و معرف گونه های جانوری کوهستان زاگرس نیز هست.

رشته کوه دنا با ۸۰ کیلومتر طول، طولانی ترین رشته کوه زاگرس است و قله های بسیاری را شامل می شود و کوهنوردان معروفی در جهان این رشته کوه را با نام آلپ ایران می شناسند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صلاحیت 10 داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در گچساران و باشت تایید شد