30 درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بهسازی و نوسازی است


30 درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بهسازی و نوسازی است

تبریز - ایرنا - مدیر کل آموزش و پروش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فضای آموزشی خطرآفرین برای دانش آموزان در استان نداریم گفت: 30 درصد مدارس استان نیازمند بهسازی و نوسازی است.

جعفر پاشایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مدرسه خیرساز در روستای سعید آباد در گفت و گو با ایرنا افزود: منابع دولتی برای بهسازی و نوسازی مدارس محدود است از این رو به دنبال جذب خیران در این حوزه از اولویت های آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در حوزه مدرسه سازی کارهای خوبی از سوی خیران استان انجام شده است گفت: تنها در ۵۶ ماه اخیر، ۶۳ مدرسه در شهرستان ملکان از سوی خیران نوسازی و بهینه سازی شده که رقم قابل توجهی است.

پاشایی از کمک هفت میلیارد تومانی یکی از کارخانه داران استان برای ساخت مدرسه و بهسازی و تجهیز فضاهای آموزشی در روستای سعید آباد خبر داد و افزود: با بهره برداری از این فضاهای آموزشی، شاهد توسعه و بهبود فضا آموزشی در این روستا خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و اینکه آیا اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس است یا نه؟ گفت: برابر دستور العمل های ستاد ملی کرونا اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

وی گفت: دانش آموزی در استان نداریم که از حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش در زمان کرونایی خارج باشد و برنامه آموزشی آنها به طور مستمر پیگیری می شود.

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز دارد که در ۱۸ هزار مدرسه با ۳۶ هزار کلاس درس تحصیل می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...