سفیر ایران با وزیر دریانوردی پاکستان دیدار کرد


سفیر ایران با وزیر دریانوردی پاکستان دیدار کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر ایران در پاکستان در دیدار با وزیر امور دریانوردی این کشور با بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، بر لزوم افزایش تعاملات منطقه‌ای و بین المللی دو کشور در حوزه دریا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیدعلی حیدر زیدی» روز پنجشنبه در اسلام‌آباد میزبان «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان بود.

طرفین در این دیدار همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان در بخش‌های بنادر و دریانوردی را بررسی کردند.

آنان همچنین با اشاره به اهمیت تقویت مراودات مرزی در سایه افزایش گذرگاه‌ها و تاسیس بازارچه‌های مرزی ، خواستار توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی دو کشور همسایه در حوزه دریانوردی شدند.

سفیر ایران و وزیر امور دریانوردی پاکستان همچنین آخرین وضعیت همکارهای اقتصادی، بازرگانی از جمله تجارت تهاتری را مورد بررسی قرار دادند.

براساس این گزارش، وزارت امور دریانوردی پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: سفیر ایران در پاکستان با وزیر دریانوردی این کشور دیدار و طرفین درباره بازارچه‌های مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه آمده است: علی حیدر زیدی اطمینان داد که دولت پاکستان متعهد به همکاری با طرف ایرانی و تسهیل راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی است.

وزیر امور دریانوردی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط سنتی و برادرانه این کشور با جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری‌های سودمند دوجانبه در همه ابعاد و بخش‌ها شد.

سفیر ایران با وزیر دریانوردی پاکستان دیدار کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج