آیت‌الله جلالی خمینی عمر خود را صرف احیای کارکردهای مسجد و خدمت به مردم و انقلاب کرد


آیت‌الله جلالی خمینی عمر خود را صرف احیای کارکردهای مسجد و خدمت به مردم و انقلاب کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: مرحوم آیت‌الله جلالی خمینی عمر خود را صرف احیای کارکردهای مسجد و خدمت به مردم به ویژه نیازمندان و تقویت بنیان‌های انقلاب اسلامی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید هاشم حمیدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سابقه آشنایی وی با آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی (که شامگاه 14 بهمن ماه درگذشت) به سال های تحصیل در حوزه علمیه قم و شرکت در درس امام خمینی (ره) برمی گردد، اظهار کرد: ایشان از همان دوره طلبگی، از روحیه انقلابی برخوردار بود و در انتشار پیام ها و اطلاعیه ها و اندیشه امام خمینی (ره) مشارکت خوبی داشت.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: مرحوم جلالی خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگرهای مختلف در مقابله و ریشه کن کردن فتنه ضد انقلاب، خنثی کردن دسیسه دشمنان خارجی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بسیار فعال بود.

وی درباره فعالیت های مسجدی آیت الله جلالی خمینی، گفت: مرحوم آیت الله جلالی خمینی در ساخت چندین مسجد در شرق تهران و حتی تبدیل کردن یک سینما به مسجد در این منطقه نقش داشت، ضمن اینکه مسجد احمدیه که ایشان، امام جماعت آن بود، جزو مساجد بسیار فعال و موفق است. در واقع ایشان با وجود مشغله های بسیار همیشه مسجد را سنگر اصلی خدمت می دانست.

حمیدی در ادامه با بیان اینکه آیت الله جلالی خمینی مسجد احمدیه و حوزه علمیه آن را به مرکز ترویج ارزش های انقلاب اسلامی در منطقه نارمک تبدیل کرده بود، اظهار کرد: ایشان همه روزه در این مسجد پاسخگوی مراجعات مردمی بود و خدمت به اقشار مستضعف را هیچ گاه فراموش نکرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله جلالی خمینی، عمر خود را صرف احیای کارکردهای مسجد و خدمت به مردم به ویژه نیازمندان و تقویت بنیان های انقلاب اسلامی کرد و با تاسیس حوزه علمیه نیز شاگردان خوبی را تربیت کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند