ارسال 105 اثر به جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی


ارسال 105 اثر به جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 105 اثر هنری به این جشنواره ارسال و 72 مورد آن در مرحله نخست داوری انتخاب شد.

ابوالحسن حیدری اظهارکرد: آثار ارسال شده به این جشنواره از بجنورد ۳۰ اثر، شیروان ۲۰، اسفراین شش و مابقی آثار از دیگر شهرستان‌ها است.

وی افزود: هنرمندان این رشته تا پنج بهمن ماه امسال فرصت داشتند تا در این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حیدری با اشاره به اینکه بخش رقابتی این جشنواره در قالب تک نوازی در سه رده سنی زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال و سی سال به بالا بوده است گفت: ۳۰ نفر از شرکت کنندگان این جشنواره خانم در تمامی رده سنی است.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه این جشنواره نیز تک نوازی همراه با آواز « بخشی گری » در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال است افزود: در این بخش نیز ۱۸ اثر هنری به جشنواره ارسال شده است و در نهایت درهر رده سنی ۳ نفر انتخاب می‌شوند.

معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل گفت: جعفر رحمانی، علیرضا اسلامی، عظیم رستمی، برات قلی‌نژاد و حسین حصاری داوران این جشنواره هستند.

حیدری افزود: در روز پایانی این جشنواره از پنج نفر پیشکسوت موسیقی مقامی نیز تجلیل می‌شود.

موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال