دستگیری 5 کلاهبردار در فارس


دستگیری 5 کلاهبردار در فارس

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری 5 کلاهبردار که با سوء استفاده از سایت دیوار، از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکوائیه‌ای مبنی بر اینکه به واسطه درج آگهی در سایت دیوار در خصوص رهن و اجاره منزل و فروش خودرو، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، موضوع به شکل ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، سلیمانی گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شکات پس از مشاهده آگهی، اقدام به واریز مبالغ بالایی وجه نقد به حساب متهمان کرده‌اند و پس از آن، کلاهبردارن دیگر پاسخگوی تماس قربانیان نبوده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با انجام اقدامات فنی اولیه، ۳ نفر از اعضای این باند در شیراز شناسایی و دستگیر شده و در بازجویی‌های اولیه، به همکاری با ۲ متهم اصلی این پرونده که ساکن تهران بودند اعتراف کردند.

این مقام انتظامی در استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضائی به تهران عزیمت و در یک اقدام ضربتی ۲ متهم اصلی را دستگیر کنند و به فارس انتقال دهند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق سایت دیوار اقرار کرده‌اند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه کلاهبردارن، ۲۳۰ عدد سیم کارت بدون هویت و ۳۱ عدد کارت بانکی کشف شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از هموطنان‌ با همین شیوه در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند، خطاب به شهروندان گفت: هرگز قبل از دریافت کالا و یا ارائه خدمات، اقدام به واریز وجه به حساب دیگران نکنید.

این مقام انتظامی استان فارس گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی شهروندان با این پلیس است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه اقدامات مجرمانه، از طریق آن به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند