روز دهم دهه فجر در آذربایجان شرقی از طرح های روستایی تا تولید تراکتور


روز دهم دهه فجر در آذربایجان شرقی از طرح های روستایی تا تولید تراکتور

تبریز - ایرنا - هم‌زمان با دهمین روز دهه فجر دهها طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی از جمله خط تولید جدید تراکتورسازی ایران افتتاح شد.

امروز ۳۹ طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان کلیبر با هزینه ۳۵۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
این طرح‌ها شامل آسفالت و کف‌پوش معابر شهر کلیبر، کمپ گردشگری، فاز دوم برق‌رسانی به قلعه بابک، افزایش قدرت و اصلاح خطوط برق شهر کلیبر و هفت روستا، طرح‌های مخابراتی ۲۱ روستا و مدرسه روستای آقدرق است.

در اهر ساختمان جدید فرمانداری با هزینه ۱۲ میلیارد ریال و طرحهای گردشگری شامل مرکز گردشگری آتاسرای، مرکز بوم گردی سامبران، مجتمع بین‌راهی شیرین درق در مجموع با سرمایه گذاری ۷۶ میلیارد ریال و طرح هادی روستای زاخر با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

در یامچی یک واحد دامداری سنگین نیمه صنعتی، شعبه پست بانک الکترونیک ایران و سالن چند منظوره ورزشی روستای گله بان در مجموع با هزینه ای افزون بر ۶۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در چاراویماق جدول کشی معابر ۱۵ روستا دربخش شادیان، بهسازی و شن ریزی معابر، احداث دیوار حایل، فنس کشی آرامستان و احداث پل با ۵۱ میلیاردریال هزینه به بهره‌ برداری رسید.

همزمان با دهمین روز دهه مبارک فجر ۱۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر میانه به بهره برداری رسید.

در شهرستان جلفا، گازرسانی به روستای کلید داغی، کانال آبیاری عمومی روستای لیوارجان و طرح حفاظت خاک و کنترل رسوب روستای گلفرج با هزینه ۳۱ میلیارد ریال افتتاح شد.

امروز همچنین زیرسازی و آسفالت راه اصلی روستای بولالو، واحد گلخانه در روستای مهماندار و مرمت خطوط زیرساخت ها و ابنیه فنی راه آهن در شهرستان عجب شیر با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در شهرستان هوراند هم از صندوق خرد زنان روستای مرادلو ،برق رسانی به منطقه گردشکری علی آباد، کارخانه خشکبار و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با هزینه ۴۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

در شهرستان شبستر طرح فیلتراسیون و نوسازی سیستم غبارگیری سیمان صوفیان، سه واحد تولیدی و صنعتی و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در مجموع با هزینه ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
امروز بهره برداری از طرحهای تامین برق روستای کوشن میرزا رحیم و واحدهای صنعتی این روستا با هزینه ۱۲۵۰ میلیون ریال در بخش مرکزی اسکو آغاز شد.

همزمان با گرامیداشت دهه فجر، خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و جمعی از مدیران استانی در شرکت تراکتورسازی ایران راه‌اندازی شد.

امروز همچنین خط تولید بطری سبک و نیروگاه ۲۵ مگاواتی کاوه سودای مراغه با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ‌زنی شد.

دهه فجر امسال سه هزار و ۶۹۵ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

برای اجرای این طرح ها در مجموع ۴۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۳۰ میلیون و ۹۷۱ هزار یورو و ۲۰۰ هزار دلار اعتبار ارزی هزینه شده است.

یک هزار و ۹۲ طرح در مناطق شهری و ۲ هزار و ۶۰۳ طرح در مناطق روستایی اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری