پنج پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان تا آخر سال بهره برداری می شود


پنج پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان تا آخر سال بهره برداری می شود

رشت - ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه هشت پروژه اقتصاد مقاومتی در استان امسال به بهره برداری رسیده است، گفت: پنج پروژه دیگر با پیشرفت افزون بر 90 درصد نیز تا پایان سال در استان به بهره برداری می رسد.

کیوان محمدی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت با اشاره به اینکه امسال ۳۸ طرح اقتصاد مقاومتی در استان تعریف و اجرایی شد، افزود: سال گذشته نیز ۱۸ پروژه به همراه ۵۳ زیر پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی گیلان تعریف شدکه اقدامات خوبی در این ارتباط انجام گرفت.

وی با اشاره به پروژه های جهش تولید در سال جاری گفت: امسال نخست ۸۹ طرح جهش تولید معرفی شد اما ۴۸ طرح به دلایل مختلف انصراف داده و ۲۲ طرح به انعقاد قرارداد منجر شد که از این تعداد ۱۳ پروژه مربوط به جهاد کشاورزی است که به لحاظ نوسانات قیمت حدود ۱۰ میلیارد تومان از تسهیلات استفاده کرد.

وی اضافه کرد: همچنین ۹ پروژه صنعت و معدن از ۳.۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی استفاده کرد که در مجموع ۱۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این پروژه ها اختصاص یافت.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه گفت: استان گیلان با توجه به مزیت های خدادادی نیازمند توسعه خلاقانه در مسیر آمایش سرزمینی و توسعه پایدار است.

رسول فرخی میکال، گیلان را مستعد و دارای ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، گردشگری بسیار و نیز دریا دانست و افزود: اگر پیوستگی بین این ظرفیت ها در استان ایجاد نشود نتیجه ای نخواهیم گرفت.

وی اظهار داشت :در صنعت بدلیل محور قرار دادن کشاورزی نتوانستیم از مزیت ارز ارزان قیمت استفاده کنیم و در کشاورزی نیز تسطیح اراضی یکی از محورهای توسعه است که در گیلان انجام نشده است.

وی برنج و چای را دارای صرفه اقتصادی برای کشاورزان گیلانی ندانست و گفت: گیلان امروز نیازمند حمایت ویژه است تا با استفاده از پیوند بین ظرفیت ها به توسعه پایدار برسد.

کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز خواست قیمت برق در گیلان بدلیل شرجی بودن هوا در تابستان همچون استان های گرمسیر استفاده شود.

وی همچنین با این سوال که چرا قیمت قیر ظرف دو روز از ۴ به حدود هشت میلیون تومان افزایش یافته است خواست تا دولت قیر را از دست بخش خصوصی خارج کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...