وزیر خارجه افغانستان : با آمریکا روی برنامه مشترک صلح کار می کنیم


وزیر خارجه افغانستان : با آمریکا روی برنامه مشترک صلح کار می کنیم

کابل - ایرنا - وزیر امور خارجه افغانستان اعلام کرد که از نزدیک با آمریکا روی یک برنامه مشترک برای روند صلح این کشور با گروه طالبان کار می کنیم.

به گزارش ایرنا، حنیف اتمر در پایان نشست نمایندگان بیش از ۳۰ کشور در کابل در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و گفت که تمام این نمایندگان از طالبان خواستند که مذاکرات صلح را در دوحه از سر گیرد.

وی از جامعه جهانی خواست که یک راهکار حقوقی جهان برای وادار کردن طالبان به عملی‌شدن توافق‌نامه آمریکا با این گروه بازنگری کند.

وزیر خارجه افغانستان گفت که نمایندگان کشورهای مختلف جهان در این نشست یک روزه تأکید کردند که طالبان باید برسر میز مذاکراه حاضر شود.

اتمر افزود که دولت جدید آمریکا توافقنامه کشورش با طالبان را بازنگری می ‌کند.

وی تأکیدکرد که خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان وابسته به اوضاع کشور و عملی شدن تعهدات طالبان در توافق‌نامه با آمریکا است.

ششمین نشست تقویت اجماع برای صلح افغانستان باحضور سفیران و نمایندگان کشورهای آسیایی و اروپایی، و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی افغانستان امروز در کاخ ستوری وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست شرکت کنندگان در باره چالش‌های دور دوم مذاکرات صلح، سفرهای منطقه‌ای طالبان و عدم پایبندی‌ این گروه به تعهدات‌ خود، هم‌صدایی جهان اسلام در نکوهش جنگ و حمایت از صلح، و اهمیت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای موفقیت روند صلح بحث شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی