نیکوکار آستارایی برای ساخت بقعه امامزادگان کمک مالی کرد


نیکوکار آستارایی برای ساخت بقعه امامزادگان کمک مالی کرد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: داریوش جعفری از خیران بومی، هزینه خرید سنگ گرانیت برای صحن بقعه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان را پرداخت کرد.

جمشید مهدوی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با کمک این خیر، سنگ گرانیت به طول ۱۲۰ متر و ارزش ۱۵۰ میلیون ریال از اصفهان خریداری و به پیمانکار پروژه داده شد تا برای ضلع شمالی حرم امامزادگان استفاده شود.

وی ادامه داد: مساحت صحن حرم حدود چهار هزار متر مربع است و بعد از کف سازی و ایجاد سنگ فرش آن، همسازی سازی قبور آرمستان همجوار بقعه برای ساماندهی و تردد آسان زائران آغاز خواهد شد و برای تکمیل کل حرم به کمک خیران نیاز داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا بیان کرد: برنامه تلویزیونی دستان آسمان به تهیه کنندگی و کارگردانی علی خانی برای پخش از شبکه یک سیما در بقعه امام زادگان آستارا تصویربرداری شده است.

مهدوی گفت: این برنامه شامل مراحل توسعه، نوسازی و ساماندهی بقعه امامزادگان، فعالیت مرکز افق و کاشت نهال در محوطه آن است و اواخر اسفندماه پخش خواهد شد.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا، ملجا و ماوای عاشقان اهل بیت (ع) است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا