خاکبرداری اراضی کشاورزی باغ فدک بروجرد خلاف قانون است


خاکبرداری اراضی کشاورزی باغ فدک بروجرد خلاف قانون است

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تخریب و خاک برداری اراضی کشاورزی باغ فدک این شهرستان خلاف قانون است و با عوامل آن برابر قانون برخورد می‌شود.

جواد گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خاکبرداری از اراضی کشاورزی دریاچه باغ فدک بروجرد افزود: خاکبرداری های شبانه از اراضی کشاورزی محدوده دریاچه باغ فدک نه تنها فضای این دریاچه را نازیبا نموده بلکه خسارتهای جبران ناپذیری را به اراضی کشاورزی وارد کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در معرض خطر تخریب و خاکبرداری های غیر مجاز بوده که حفظ شرایط موجود در راستای حمایت از کشاورزان نیازمند حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: تامین اعتبار برای جبران خسارت وارد شده به کشاورزان این منطقه از عهده جهاد کشاورزی خارج بوده و به حمایت استانداری لرستان نیاز دارد.

گودرزی اضافه کرد: برای جلوگیری از تخریب بیشتر این اراضی درگذشته با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و شهرداری اقداماتی انجام شده اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب اقدامات بسیاری باید انجام شود.

وی ادامه داد: خاکبرداری از اراضی کشاورزی موجب گود شدن و ایجاد دره در این منطقه شده که احیای زمین های کشاورزی و افزایش ارتفاع دیواره، زیرسازی و بهسازی مسیر دسترسی مطالبه به حق کشاورزان و یک فعالیت راهبردی برای جلوگیری از آسیب های بعدی بویژه در زمان سیل است.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: لایروبی دریاچه باغ فدک نیز یکی از اقدامات ضروری بوده که با تدابیر و برنامه ریزی صحیح انجام خواهد شد.

وی از رسانه خواست در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اراضی کشاورزی مستعد با اگاهی دادن به مردم و هشدار نسبت به عواقب این کار همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

گودرزی گفت: امیدواریم با همراهی همه مسوولان و ورود فرماندار و دادستان به موضوع و پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس این مشکل به زودی برطرف ‌شود.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی