آغاز بسیج سلامت نوروزی در کرمانشاه/ 80 بازرس سلامتِ بازار را رصد می‌کنند


آغاز بسیج  سلامت نوروزی  در کرمانشاه/ 80 بازرس سلامتِ بازار را رصد می‌کنند

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع خریدهای نوروزی گفت: با فعال شدن بازار نوروز در شرایط کرونایی، نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و سطح بازار افزایش یافته است.

وی از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه خبر داد وافزود: این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

خدادادیان گفت: در این طرح 80 بازرس بهداشت محیط بازرسی از 15 هزار واحد صنفی و اماکن عمومی و ... را برعهده دارند.

وی به شلوغی قابل توجه بازار خرید آجیل و شیرینی و نیز آرایشگاه ها و تالارهای پذیرایی در روزهای پایانی سال اشاره کرد و افزود: در همین راستا این اماکن بصورت ویژه بازرسی خواهند شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه یادآور شد: در این طرح پنج هزار واحد صنفی بصورت ویژه بازرسی خواهند شد.

خدادادیان ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و گندزدایی سطوح را از جمله مهمترین نکات بهداشتی مدنظر کارشناسان در بازرسی های عنوان کرد و افزود: شهرستان کرمانشاه فعلا در شرایط " آبی" کرونا قرار دارد و با کوچکترین غفلت این وضعیت می تواند به رنگ زرد یا نارنجی و حتی قرمز تبدیل شود، بنابراین می طلبد که همه با رعایت دقیق پروتکل ها بویژه در شلوغی بازار نوروز مانع این اتفاق شویم.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: در بازرسی های صورت گرفته همچنین بحث سلامت مواد اولیه و شرایط نگهداری مواد غذایی هم با دقت رصد خواهد شد.

خدادادیان با اشاره به شلوغی مطب ها و آرایشگاه های زنانه در این روزهای پایانی سال گفت: در این مراکز با توجه به حضور جمعیت، تهویه هوا ضروری است و این مورد توسط کارشناسان در محیط های شلوغ حتما رصد خواهد شد.

این کارشناس بهداشت محیط در پایان از مردم خواست تا هرگونه تخلفات بهداشتی بویژه در بحث عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را حتما به سامانه 190 گزارش دهند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجمع 13 آبان در 25 نقطه کرمانشاه برگزار می‌شود