تعداد شرکت های دانش بنیان قم در دولت تدبیر و امید 6 برابر شد


تعداد شرکت های دانش بنیان قم در دولت تدبیر و امید 6 برابر شد

قم – ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر ضرورت معرفی ظرفیتهای علم و فناوری استان در سطح ملی گفت: درحالی که تا سال 92  تنها 15 شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت، این آمار در دولت تدبیر و امید به 94 شرکت افزایش یافته است.

مهرداد غضنفری روز شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه قم، در سالن جلسات پارک علم و فناوری این استان، با تاکید بر لزوم بهره گیری و معرفی فناوری های تولیدی استان در سطح ملی افزود: از ظرفیت‌های موجود در استان در جهت تقویت شبکه فن بازار و ارتقای فناوری در استان حمایت می‌شود.

وی این استان درحوزه فناوری می‌تواند به الگویی در کشور تبدیل شود، ادامه داد: تعداد واحدهای فناور استان در حالی امروز به ۱۱۴ واحد رسیده است که این آمار تا سال ۹۲ تنها ۲۹ واحد بود.

غضنفری با بیان اینکه در حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی، تحقیقات موثری در حوزه علوم نوین در کشور انجام شده که متاسفانه این کارهای منجر به تولید صنعتی نشده‌است.

وی گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش وقتی کارآمد است و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود که این فناوری‌ها کاربردی شده و منجر به تولید شود.

غضنفری با تاکید بر لزوم تجاری شدن ایده‌ها و فناوریها افزود: یکی از ساز و کارها برای تجار کردن ایده‌ها و فناوری، شکل گیری فن بازارها در سطح ملی و استانی است که به عنوان واسطه هایی بین عرضه کننده، متقاضی و بازار نقش آفرینی می‌کنند.

وی اظهار داشت: فن بازارها نقش مهمی در تحول در حوزه صنعت و فناوری می تواند داشته باشد که شبکه ملی فن بازار می تواند گره گشای بسیاری از نیازهای کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۰۰ صنعت در استان وجود دارد که برخی در صادرات در سطح جهانی نام آشنا هستند.

وی با بیان اینکه قم باید در حوزه فناوری در سطح ملی جایگاه خود را ارتقا دهد، افزود: با توجه به ظرفیت های استان، باید بسترسازی برای جهش در این حوزه فراهم شود.

دراین جلسه فن بازار استان قم با همکاری و مساعدت معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس تهران در قم به بهره برداری رسید.

هم چنین دراین جلسه اساسنامه و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ فن بازار منطقه‌ای قم نیز تصویب شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟