تاکید بر واکنش فراگیرتر نسبت به حملات تروریستی به مساجد در نیوزیلند


تاکید بر واکنش فراگیرتر نسبت به حملات تروریستی به مساجد در نیوزیلند

رهبران جامعه قومی و چند مذهبی همیلتون بر نشان دادن واکنش فراگیرتر نسبت به حملات تروریستی به مساجد در نیوزیلند تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « stuff»، رهبران جامعه قومی و چند مذهبی همیلتون با «اندرو لیتل» وزیر دادگستری نیوزیلند که وظیفه سرپرستی پاسخ به کمیسیون سلطنتی تحقیق در مورد حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ را بر عهده دارد،دیدار کردند.

این جلسه برای شنیدن دیدگاه ها و پاسخ به سوالات مربوط به یافته های گزارش کمیسیون سلطنتی تحقیق در مورد حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ سازماندهی شده بود.

در این نشست بررسی شد که دولت چه کاری برای رفع نیازهای جامعه اقلیت و مسلمانان انجام داده و اینکه چگونه جوامع قومی همیلتون می توانند در این پاسخ نقش داشته باشند.

اما اگرچه ارتباط با مسلمانان و سایر گروه های اقلیت مورد استقبال قرار گرفته است ، یکی از رهبران فرهنگی همیلتون هشدار داده است که برای مبارزه با نژادپرستی در مواردی که بیشتر به آن نیاز است ، کار کمی در کشور انجام می شود.

رهبران جامعه قومی و چند مذهبی همیلتون همچنین تاکید کردند که واکنش نسبت به حملات تروریستی به مساجد کریستچرچ باید فراگیر تر باشد.

دولت نیوزیلند اخیرا طرح های ابتکاری از جمله ایجاد آژانس جدید ضد تروریسم ، تقویت قوانین ضد تروریسم و ​​سخنان ناشی از نفرت، ایجاد وزارت جدید جوامع قومی و دستور به پلیس برای ایجاد برنامه های جدید برای پاسخ به جرایم نفرت را در دستور کار خود قرار داده است اما به گفته رهبران قومی و مذهبی این طرح ها هنوز به مرحله عمل نرسیده اند و به همین دلیل مسلمانان در این کشور هنوز احساس ناامنی می کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!