سیره و منش شهدا در جوامع دانشگاهی دنبال شود


سیره و منش شهدا در جوامع دانشگاهی دنبال شود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: سیره، مکتب و منش شهدا در جوامع دانشگاهی ترویج و دنبال شود.

سیدمحمود هاشمی شنبه ۹ اسفندماه در آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاهیان باید به خود ببالند که میزبان شهید جوانی هستند که در عملیات بدر برای حفظ اسلام و ارزش‌های اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشت. یادمان این شهید والامقام در دانشگاه آزاد اسلامی باید مبدا تمامی اقدامات و تحولات فرهنگی، مکتبی و انقلابی باشد و جامعه دانشگاهی از فیوضات معنوی حضور این شهید گرانقدر بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه پدیده عظیم شهادت قابل احاطه فکری نیست، اظهار کرد: ابهت، امنیت و اقتدار ما مدیون خون شهدا و رشادت های ایثارگران است. شهدا از دانشگاهیان انتظار دارند که در سنگر مقدس دانشگاه مشی و منش و رسالت آنان دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب مدیون شهداست به ویژگی شهدا پرداخت و گفت: مردان صادق کسانی بودند که پای عهد خود با خدای تعالی بودند. همان عهدی که امروز نایب امام زمان(عج) آن را مطرح می‌کند. وظیفه ما ولایت‌مداری و تبعیت از نایب امام زمان است و زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

هاشمی در ادامه گفت: متاسفانه برخی، از مسیر شهدا و آرمان‌های امامف رهبری و شهدا فاصله گرفتند و در مقابل ولایت فقیه صف آرایی کردند در حالی که در ظواهر، دم از ولایت فقیه و شهدا می‌زدند اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند که سرنوشت آنان تباه شد.

وی، بصیرت توامان با شجاعت را از دیگر ویژگی‌های شهدا دانست و افزود: انسان با بصیرت می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و اگر شجاعت نداشته باشد در موضع حق ایستادگی نمی‌کند، ممکن است از حق فاصله بگیرد و نتواند از حق دفاع کند.

وی همچنین صداقت در بندگی و صداقت در گفتار و رفتار و پرهیز از دوگانگی را از دیگر ویژگی‌های شهدا برشمرد و گفت: اگر در مسیر امام و شهدا هستیم نباید حرف از مذاکره بزنیم و عکس رفتار و گفتار امام و شهدا عمل کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهدا اهل تهجد، مردمی و ساده‌زیست بودند و به هیچ وجه اهل ریا، خودنمایی، آقایی بر مردم و اشرافی‌گری نبودند. شهدا به دنبال رانت، زدوبند سیاسی، زمین خواری و ... نبودند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه از دیگر ویژگی‌های شهداست، افزود: برخی مسئولان نسبت به این وصیت و ویژگی شهدا توجه نمی‌کنند و عکس منویات رهبری عمل می‌کنند. شهدا نسبت به حفظ بیت المال تاکید فراوان دارند. اگر مسئولیت خدایی باشد رضای خدا و مردم را به دنبال دارد.

وی به قرائت فرازی از وصیت یکی از شهدای دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: ای مسئولانی که به قدرت می رسید و برای خدمت خودتان را آماده می کنید مراقب باشید پایه های میز و موقعیت شما بر روی دریای خون شهداست. اگر ریاست شما برای خدا نباشد فرجامش ندامت، ملامت و عذاب الهی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه سیره و مشی شهدا باید دنبال شود، گفت: ما پیام شهدا را همچنان باور داریم و در مسیر شما حرکت می‌کنیم چرا که راه شهدا راه خداست و باید دلهایمان متوجه خدا و مجاهدان راه خدا باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) پیکر مطهر یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بصورت خودرویی با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و مسئولان در ساوه تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج