استاندار همدان: ایجاد فرصت برابر برای فعالیت زنان یک اولویت محوری است


استاندار همدان: ایجاد فرصت برابر برای فعالیت زنان یک اولویت محوری است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر اینکه تلاش کردیم عرصه برای فعالیت‌ زنان در استان به نحو شایسته فراهم شود، گفت: ایجاد فرصت برابر برای مشارکت و فعالیت جدی بانوان در عرصه های مختلف به عنوان یک اولویت جدی و محوری همواره در دستور کار مدیریت اجرایی استان قرار داشته است.

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز یکشنبه در آیین نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان، اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید براساس منویات رهبر معظم انقلاب، فراهم کردن فرصت برابر و شایسته برای زنان براساس شایستگی و توانمندی در راستای حضور فعال و جدی در عرصه های مختلف مدیریتی همپای مردان بوده که این مهم در استان همدان نیز به صورت جدی و اصولی پیگیری و محقق شده است.

وی افزود: دولت برای هر یک از بانوان با توجه به توانایی و استعدادی که دارند البته با رعایت حدود شرعی و قانونی، عرصه متاسب فعالیت را فراهم و تلاش کرده که از ظرفیت عظیم این قشر فعال به خوبی در حوزه های مختلف استفاده شود.

استاندار همدان تاکید کرد: امروز دشمن درصدد ایجاد یاس و ناامید کردن مردم با تخطئه خدمات و دستاوردهای ارزشمند و بزرگ نظام جمهوری اسلامی است که باید با تلاش و کوششی مضاعف ضمن شکست این توطئه دشمن، امید را در جامعه ترویج و خودباوری را در میان مردم تقویت کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه همه باید برای اثرگذاری و فعالیت موثر در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: یکی از اقدام های موثر در این زمینه تبیین درست خدمات و اقدامات بزرگ و قابل توجه انجام شده برای تامین رفاه و آسایش مردم است.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی بر روی برخی کمبودها و نارسایی های موجود متمرکز شده اند و تلاش دارند از این طریق بذر ناامیدی را در کشور بکارند که راهکار مقابله با این ترفند دشمن نیز بیان درست خدمات و تلاش های انجام شده به رغم تمامی مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه و دشمنی گسترده استکبار جهانی است.

استاندار همدان بیان کرد: درهمین ارتباط اقدمات چشمگیر ایران اسلامی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا یکی از بزرگترین توفیق های کشور در شرایط فعلی و در قیاس با کشورهای توسعه یافته و مدعی پیشرفت است چراکه فعالیت های موثر و ماندگاری در زمینه حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه طی یکسال گذشته در کشور انجام شده است.

شاهرخی در ادامه با اشاره به نقش موثر و قابل توجه زنان در رشد و توسعه کشور طی ۴۰ سال گذشته، گفت: حضور و مشارکت بانوان در عرصه های مختلف انقلاب در چهار دهه گذشته بسیار ارزشمند، اثرگذار و ماندگار است که نشاندهنده توجه جدی نظام به توان بانوان و بهره مندی از این ظرفیت در مسیر رشد و اعتلای کشور است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال مرحومه مرضیه دباغ یکی از شیرزنان ایران اسلامی است که در شرایط سخت مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و همچنین دوران پس از پیروی انقلاب، نقشی موثر و ماندگار در حوزه های مختلف داشتند.

استاندار همدان با بیان اینکه بررسی و مرور زندگی این بانوی مومنه به وضوح نشان دهنده ظرفیت و جایگاه والای زن مسلمان در جامعه است، گفت: زنان ایران اسلامی در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تاکنون حضوری موثر و ارزشمند در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همپای مردان داشته اند.

وی گفت: نقش زنان در پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است چرا که فرزندانشان و همسران خود برای حضور در میان نبرد بدرقه کرده و خود در پشت جبهه حضوری فعال و چشمگیر داشتند.

استاندار همدان افزود: مهم ترین سرمایه و پشتوانه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم هستند که در ۴۰ سال گذشته با اتکا به همین سرمایه موفق به فتح قله های رفیع افتخار و سربلندی شده است.

شاهرخی گفت: پیروی از امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب مکمل این سرمایه عظیم مردمی است که موجب ایستادگی مقتدرانه کشور در برابر زورگویی و زیاده خواهی تمامی دشمنان و کسب موفقیت و پیروزی برای نظام، انقلاب و مردم شده است.

استاندار همدان ادامه داد: زنان در عرصه های علمی نیز همواره پیشتاز بوده اند و بسیاری از موفقیت های علمی کشور محصول تلاش و همت بانوان و دختران متعهد و متخصص این سرزمین است.

استاندار همدان: ایجاد فرصت برابر برای فعالیت زنان یک اولویت محوری است

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۲ کتاب «آدینه خون» با موضوع زندگینامه شهیده «کبری گنجی» و «ماهی ها مانده اند تا شهادت دهند» اثر سیما یونسی در مورد زندگینامه شهیده «صفیه وارسته» نیز رونمایی شد.

در آیین نکوداشت ۳۵۷ شهیده استان همدان که با حضور نمادین ۴۰ تن از خانواده های شهدا و جانبازان در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، از خانواده پنج شهید و جانباز زن استان قدردانی شد.

استاندار همدان: ایجاد فرصت برابر برای فعالیت زنان یک اولویت محوری است

در این آیین از « اکرم عقیلی» جانباز ۵۰ درصد و همسر جانباز، «مهری رنجبران» جانباز ۲۵ درصد و مادر شهیدان لطفی و نیز «ناصر ایّام» پدر شهید علی اکبر ایّام و همسر شهیده «فاطمه احمدی» خانواده ۲ با نوی شهیده «گلنار قیامتی و سیده فاطمه موسوی ارفع» نیز تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل