نخست وزیر هند واکسن کرونا تولید داخل، تزریق کرد


نخست وزیر هند واکسن کرونا تولید داخل، تزریق کرد

نارندرا مودی با حضور در یک مرکز تحقیقاتی درمانی در دهلی نو، کوواکسین تولید شده در موسسه بهارات و شورای تحقیقات پزشکی هند را دریافت کرد.

نخست وزیر هند واکسن کرونا تولید داخل، تزریق کرد
­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از دهلی نو، نخست وزیر هند صبح امروز اولین دوز واکسن تولیدی این کشور ضد ویروس کرونا را تزریق کرد.
نارندرا مودی ساعتی پیش با حضور در یک مرکز تحقیقاتی درمانی در دهلی نو کوواکسین تولید شده در موسسه بهارات و شورای تحقیقات پزشکی هند را دریافت کرد. مودی در صفحه توییتر خود در حالی که عکس تزریق واکسن را باز نشر کرده است نوشت: قابل توجه، پزشکان و دانشمندان ما در سریع‌ترین زمان برای مبارزه جهانی علیه کرونا تلاش کردند. او از افراد واجد شرایط دریافت واکسن خواست هر چه سریع‌تر در برنامه واکسیناسیون حضور یابند.
به غیر از کوواکسین، Covishield (واکسن کوویشیلد) موسسه سرم مستقر در پونا، که با همکاری دانشگاه آکسفورد و داروسازی AstraZeneca ساخته شده است، در برنامه واکسیناسیون (که از ۱۶ ژانویه آغاز شد)، استفاده می‌شود. واکسن‌های بیشتری احتمالاً در ماه‌های آینده برای استفاده تأیید خواهد شد، از جمله Sputnik-V روسیه و ZyCov-D Cadila.
هند از امروز برنامه واکسیناسیون ویروس کرونا را گسترش خواهد داد و افراد بالای ۶۰ سال و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای ۴۵ ساله به بالا تحت پوشش قرار خواهند گرفت. در دو هفته گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کادر درمانی هند در مرحله اول برنامه واکسیناسیون علیه کرونا، واکسن را دریافت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات