نبود آمار مشخص از تعداد سالمندان استان مرکزی یک نقیصه جدی است


نبود آمار مشخص از تعداد سالمندان استان مرکزی یک نقیصه جدی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نداشتن آمار مشخص تعداد سالمندان استان یک نقیصه جدی است که ثبت احوال می‌تواند این آمار را احصا کرده و در اختیار بهزیستی قرار دهد.

بهروز اکرمی روز دوشنبه ۱۱ اسفند در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، اظهار کرد: استان مرکزی جزو سه استان نخست سالمند کشور است و مدیریت این شرایط نیازمند تصمیمات و اقدامات و کارویژه است. فعالیت‌ها در این حوزه باید بسیار پررنگ باشد چراکه رتبه استان در این رابطه بالاست.

وی افزود: برنامه ریزی دقیق نیازمند آمار دقیق است و تمامی دستگاه ها موظف هستند آمار سالمندان دستگاه خود را تجمیع کنند.

معاوم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: پس از مشخص شدن تعداد سالمندان، این قشر باید بر اساس نیازها به گروه‌هایی تقسیم شوند و بر اساس اولویت برای نیازها برنامه مناسب تدوین شود.

اکرمی با بیان اینکه بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی جزو سالمندان محسوب می‌شوند، اضافه کرد: انجام برخی اقدامات در خصوص سالمندان به اعتبار و مصوبه نیاز ندارد و تنها نیازمند اراده مدیر دستگاه است.

وی ادامه داد: بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی معدن تجارب اجرایی هستند و دستگاه ها می‌توانند هرچند وقت یکبار بازنشسته‌ها را گرد هم جمع کرده و از تجارب آنها استفاده کنند، اینکار می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه سالمندان نیز داشته باشد.

اکرمی اضافه کرد: سالمندان بویژه در این شرایط قرنطینه و کرونایی نیازمند گفت و گو با یکدیگر هستند چراکه در خانه ماندن تاثیرات منفی بر روحیه سالمندان دارد و باید تدابیر ویژه جهت اوقات فراغت آنها اتخاذ شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: گسترش کتابخانه‌ها اقدام خوبی است، اما باید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز تمرکز کرد، ممکن است به هر دلیلی امکان مراجعه مردم به کتابخانه وجود نداشته باشد و باید راهکارهایی جهت حرکت کتابخانه ها به سمت مردم اندیشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت شبکه شاد با برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌توان به ترویج کتابخوانی در بین دانش آموزان نیز کمک کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!