برگزاری 2 هزار جلسه مشاوره سوگ ناشی از کرونا در دانشگاه پزشکی مشهد


برگزاری 2 هزار جلسه مشاوره سوگ ناشی از کرونا در دانشگاه پزشکی مشهد

مشهد- ایرنا- مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شرکت بیش از 60 روانشناس تاکنون 2 هزار جلسه مشاوره برای خانواده‌های سوگوار از بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه برگزار شده است. 

دکتر ندا اخروی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح حمایت و ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های متوفیان کرونا همزمان با سراسر کشور از نیمه اردییهشت سال ۹۹ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست

وی ادامه داد: خانواده‌های داغدار از بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی پنج جلسه توسط متخصصان روانشناسی به رایگان مشاوره سوگ می‌شوند.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۰ روانشناسی که در انجام جلسات مشاوره برای خانواده‌های سوگوار با عنوان کارشناس سلامت روان مشارکت دارند دارای دکتری و یا مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی هستند و برای این قسم مشاوره آموزش دیده‌اند و در مراکز بهداشت ارائه خدمت می‌کنند.

اخروی افزود: هدف از مشاوره سوگ کمک به بازماندگان برای کنار آمدن با غم فقدان عزیز از دست رفته‌شان است و البته این به معنی فراموش کردن فرد از دست رفته نیست بلکه به معنای یافتن راههایی است که فرد بتواند در کنار حفظ و یادآوری خاطرات متوفی، زندگی سازنده‌ای را در پیش گیرد.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح با خانواده‌های متوفیان کرونا تماس گرفته می‌شود و از آنان برای شرکت در جلسات مشاوره سوگ دعوت به عمل می‌آید.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقدان و سوگ در خانواده‌های داغدیده از کرونا با توجه به عدم برپایی مراسم سوگواری، ابراز نکردن احساسات و تخلیه نشدن هیجانهای دردناک، از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

اخروی افزود: در این جلسات، روانشناس از طریق تکنیک‌های همدلی با خانواده داغدار ارتباط درمانی برقرار می‌کند و او را تشویق به تخلیه هیجانی می‌کند تا واقعیت فقدان را بپذیرد و با دردی که از فقدان تجربه می‌کند کنار آمده و معنای جدیدی برای این گونه تجارب دردناک بیابد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۴ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۳۳۹ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۴۰ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۹۰ میلیون و پنج هزار و ۱۵۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۸۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۲۴ هزار و ۶۶۹ قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...