شهرداری ها برای پرداخت حق بیمه کارکنان با مشکل روبرو هستند


شهرداری ها برای پرداخت حق بیمه کارکنان با مشکل روبرو هستند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شهرداری ها رابطه تنگاتنگی با سازمان تامین اجتماعی دارند، گفت: محدود بودن منابع شهرداری موجب تاخیر در پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی شده و چالش هایی در این زمینه به وجود آمده است.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون ۲۷ شهرداری با ۲ هزار نیرو در سطح ایلام فعال هستند که از این تعداد ۲۶ شهرداری زیر ۲۵ هزار نفر را پوشش می دهند.

وی افزود: با توجه به همکاری شهرداری با سازمان تامین اجتماعی، خدمت به بیمه شدگان امری مهم و ضروری است و انتظار می رود تامین اجتماعی با توجه به محدودیت منابع شهرداری مساعدت بیشتری در پرداخت حق بیمه داشته باشد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: شهرداری ها به عنوان نهادهای غیردولتی درآمد هزینه ای باید از راه های مختلف درآمد کسب کرده و امورات خود را بگذرانند.

کرمی تاکید کرد: شهرداری‌های سراسر کشور با چالش درآمد پایدار روبرو هستند و شهرداری ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست، در این وضعیت فعال‌سازی کدهای درآمدی که تاکنون راکد مانده اند، از برنامه‌ های شهرداری ایلام به منظور جذب اعتبار است.

۱۷ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: احیا و بازگشت ۱۷ واحد تعطیل به چرخه فعالیت از دلایل انتخاب ایلام بعنوان استان برتر کشور در رفع موانع پیش‌روی تولید در سال جهش تولید است.

شکراله شیرخانی اظهار داشت: تاکنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۶۰ نشست با ۲۳۹ مصوبه برگزار شده که از این میزان ۱۶۴ مصوبه اجرایی و ۷۵ مصوبه در دست اقدام است.

وی افزود: طی ۱۱ ماهه امسال بیش از ۷۰ بنگاه اقتصادی مشکل دار در استان شناسایی و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۴۰۸ کارگر که در این بنگاه های اقتصادی مشغول به کار بودند، مورد حمایت قرار گرفته و ۸۸ کارگر مقرری بگیر بیمه بیکاری نیز به فنی و حرفه ای و نهضت سوادآموزی جهت فراگیری مهارت های لازم و ارتقا سواد معرفی شدند.

شیرخانی تاکید کرد: ۶۸۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی به اشتغال بازگردانده شدند و هشت هزار و ۲۸۳ پرونده مربوط به مشمولان تحت پوشش بیمه بیکاری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اولین تعهد سازمان تامین اجتماعی را پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی اعلام کرد و افزود: سال جاری برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق آنها اقدامات اساسی انجام و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد، همچنین ارائه خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش، دومین وظیفه اصلی این سازمان است و اولویت اصلی سازمان خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: تولید درمان وظیفه وزارت بهداشت و خرید خدمات وظیفه سازمان تامین اجتماعی و احداث درمانگاه و بیمارستان توسط سازمان تامین اجتماعی به نوعی کمک به وزارت بهداشت است.

شیرخانی اظهار داشت: تاکنون از ۳۰ خدمت غیرحضوری پر مراجعه سازمان تامین اجتماعی ۲۵ خدمت رونمایی شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های امسال سازمان تامین اجتماعی به ویژه ۶ ماه دوم در حوزه بیمه‌ای طرح ۳۰۷۰ است که با تلاش همکاران این طرح در حال پیشرفت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اعتبارات بانک رفاه اشاره کرد و گفت: اعتبار قرض الحسنه بانک رفاه کارگران از ۲ هزار میلیارد ریال به بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال با نرخ چهار درصد یعنی حدود ۱۱ برابر و معادل اعتبار ۱۵ سال گذشته بانک رسیده است.

شیرخانی یادآور شد: افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه هر بازنشسته از ۲۰ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از قشر بازنشستگان است.
وی تاکید کرد: چنانچه بازنشستگان نتوانند عزت‌مندانه زندگی کنند، شاغلان نیز در نهایت نسبت به آینده خود ناامید می شوند، بنابراین تلاش ما در وزارتخانه همواره بر این بوده که مسیر بهبود شرایط زندگی را برای این عزیزان هموار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به جهت صیانت از نیروی کار ، حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها ، تثبیت اشتغال و پایداری تولید برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی حضور فعال و موثری در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری در استان ها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق